تاریخ : 05:12 - 1399/06/28
کد خبر : 130668
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شرایط عادی نیست!

شرایط عادی نیست!

بانک مرکزی انگلیس ریسکهای ناشی از کرونا را غیرعادی و محیط اقتصاد را ناپایدار توصیف کرد.

کارگر آنلاین | بانک مرکزی انگلیس پس از تصمیم خود برای حفظ نرخ بهره در سطح فعلی با صدور بیانیه ای اعلام کرد شیوع کرونا، اقتصاد جهانی را با ریسک های بی سابقه ای مواجه کرده است و شرایط اقتصادی در وضعیت عادی قرار ندارد. 

تمامی اعضای کمیته پولی بانک مرکزی از حفظ نرخ بهره در سطح ۰.۱ درصدی فعلی و تداوم برنامه خرید اوراق قرضه تا سقف ۷۴۵ میلیارد پوند حمایت کردند. با این حال این کمیته برای نخستین بار از بررسی احتمال کاهش نرخ بهره به سطح منفی خبر داده است.

اقتصاد انگلیس علاوه بر کرونا با ریسک عدم توافق با اتحادیه اروپا نیز مواجه است و این کشور هنوز نتوانسته پس از خروج خود از اتحادیه اروپا به توافقی با بروکسل بر سر چگونگی روابط دوجانبه در آینده برسد. اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم امسال ۲۰.۴ درصد کوچک شده بود که بدترین عملکرد اقتصادی ثبت شده تاریخ این کشور از زمان  ثبت آمارهای مربوطه محسوب می شود. 

اگرچه وضعیت شیوع کرونا در انگلیس نسبت به دوره اوج خود بسیار بهتر شده اما این کشور هنوز پنجمین کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان است و چشم انداز اقتصادی آن به تعبیر بانک مرکزی به طرز عجیبی نامطمین ارزیابی شده است. برخلاف بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی انگلیس در بیانیه خود اعلام کرده است هنوز به برنامه قبلی خود در حفظ دستیابی به تورم دو درصدی پایبند است. 

بانک مرکزی انگلیس در بخش دیگری از بیانیه خود پیش بینی کرده است اقتصاد این کشور امسال هفت درصد کوچک شود اما هنوز مشخص نیست این برآورد با در نظر گرفتن چه سناریویی در خصوص برگزیت انجام شده است. این بانک هم چنین انتظار دارد بهبود عمکرد بازار کار ادامه داشته باشد و بیش از ۷۰۰ هزار فرصت شغلی جدید تا پایان سال ایجاد شود. 

انتهای پیام


منبع : ایسنا