تاریخ : 10:59 - 1399/06/29
کد خبر : 132160
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

نوسانات معاملات  با بلاک چین قابل ارزیابی است

نوسانات معاملات  با بلاک چین قابل ارزیابی است

شفافیت مالی از جمله مسایلی است که باید جهت اعتماد مردم از سوی موسسات مالی مورد توجه گیرد. در حالی که می توان برای ایجاد  این کار از فناوری بلاک چین بهره برد؛ به طوری که علاوه بر ایجاد اعتماد، از نفوذ کلاهبرداران و سرقت داده ها هم جلوگیری کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، سایت «ساینس تایمز» در خصوص بهره بردن از فناوری بلاک چین در راستای شفافیت مالی و امنیت سایبری نوشت: با شفافیت مالی در هر نوع معامله، می توان اعتماد و امنیت را ایجاد کرد. در این عصر دیجیتالی که هکرها در ردیابی حساب بانکی هرکسی بسیار تلاش می کنند؛ فناوری بلاک چین پاسخی کاملاً مناسب برای این نوع  کلاهبرداران است.
از طرفی نوسانات قیمت ارز را نمی توان به راحتی ردیابی کرد و این مساله به سالها دانش و تجربه نیاز دارد. اما اگر در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین سرمایه گذاری کرده باشید، می توانید با استفاده از فناوری بلاک چین به راحتی این نوسانات را پیگیری کنید. بلاک چین سوابق تک تک نوسانات بیت کوین را ثبت می کند و تمام جزئیات معاملات در پایگاه داده آن ثبت می شود و از طرفی همه تراکنش ها در یک سرور مرکزی خاص ثبت نمی‌شود و این داده‌ها را در شبکه های مختلف مبتنی بر رایانه منتقل می کند. به طوری که از هر جایی می تواند هر داده ای را در هر زمان مشخص بررسی و تأیید کند.

 

جزئیات بیشتر در مورد شفافیت مالی با استفاده از فناوری بلاک چین
در حین معاملات دیجیتالی رمزارزها، فناوری بلاک چین هر تراکنش ارز را رصد و آن را پیگیری می کند. حال در اینجا واقعیت هایی را بررسی می کنیم که چگونه فناوری بلاک چین شفافیت مالی شما را تضمین می کند.
مشکل امنیت سایبری را حل می کند: در معاملات رمز ارزها، سرور مرکزی برای ردیابی داده ها  نقشی ندارد و تمام داده های مربوط به معاملات مالی در میان شبکه ای از رایانه ها انجام می شود. بنابراین کشف و پیگیری تهدیدات مربوط به موضوع امنیت سایبری قبل از آسیب دیدن داده ها امکان پذیرتر می شود.
به عبارت ساده، اگر هر فردی اطلاعات صحیحی در مورد اینکه چه کسی در طول معاملات چه کاری انجام می دهد، داشته باشد. سپس به راحتی می توان هک شدن توسط آن فرد را متوقف کرد. از این رو، نیاز به حفظ سیستم سرور مرکزی آسیب پذیر در برابر حملات سایبری و دستکاری داده ها را از بین می برد.
- حفاظت از زیرساخت ها: هنگامی که داده ها در یک بستر مبتنی بر بلاک چین ذخیره می شوند، هر شرکتی می تواند به راحتی نقض احتمالی امنیت داده ها را از خارج به حداقل برساند. اگر داده های مالی خود را در یک سیستم بلاک چین ذخیره کنید، هیچ کس نمی تواند داده های شما را از آنجا دستکاری یا سرقت کند. در عین حال که اگر این فراداده با روند رمزگذاری ایجاد نشود، داده های ارزشمند مالی شما امنیت نخواهند داشت و مستعد سرقت توسط هکرها است.
- موارد قابل شناسایی را افزایش می دهد: بلاک چین از داده ها و سوابق حساس در برابر تهدیدات امنیت سایبری محافظت می کند. احتمال سرقت داده و دستکاری داده ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

فن آوری بلاک چین دارای سیستم های زیر ساختی امنیتی است
در حالی که اگر رمز ورود یا نام کاربری شما ضعیف باشد، هکرها می توانند به راحتی اطلاعات ورود به حساب بانکی شما را شناسایی کنند. فناوری بلاک چین از سیستم های زیرساخت امنیتی بدون کلید استفاده می کند که هش داده های (hash :هشینگ با استفاده از یک تابع ریاضی مقداری را به مقدار دیگر تبدیل می‌کند. هشینگ یکی از راه‌های ایجاد امنیت در هنگام انتقال پیام است) منحصر به فرد را ایجاد و گره های پیوندی را برای ورود یک هکر غیرممکن می کند. از این رو، اطلاعات مالی شما ایمن خواهد بود.
- تجزیه و تحلیل شفافیت مالی امکان پذیر می شود: فناوری بلاک چین سوابق کلیه معاملات مالی را در اختیار دارد. شما می توانید تراکنشهای معاملات مالی خود را مرحله به مرحله کنترل کنید.
از این رو، این فناوری شفافیت و امنیت بیشتر دارایی های مالی شما را تضمین می کند. انتظار می رود به زودی، بسیاری از بانک های جهان از فناوری بلاک چین استفاده کنند. با استفاده از فناوری بلاک چین می توان احتمال کلاهبرداری مالی و نقض داده ها را کاهش داد. به طوری که می تواند به عنوان یک سلاح موثر در برابر تهدیدات سایبری به کار رود.
 از آنجا که رمز یکبار مصرف، گذرواژه ها، نام کاربری و پین کارت های اعتباری در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند. از این رو، با اجرای فناوری بلاک چین، نیاز به ارایه چنین اطلاعات برای ورود به سیستم برطرف خواهد شد.
- پتانسیل عظیم قابل استفاده در صنایع مختلف دارد: در عصر دیجیتال، داده ها به عنوان منبعی از طلا محسوب می شوند. از این رو عاقلانه نیست که به دلیل حملات سایبری روی سرور  شرکت، داده های خود را از دست دهید. داده های مالی، اطلاعات مشتریان  به عنوان  داده های های ارزشمندی برای هر شرکتی هستند و فناوری بلاک چین محافظت از این داده ها و شفافیت مالی را تضمین می کند و احتمال نقض داده ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. از این رو، اگر می خواهید داده های مالی خود را ایمن و شفاف نگه دارید، فناوری بلاک چین بهترین راه حل است.

 

نتیجه گیری
از این رو، اگر می خواهید شفافیت مالی مطلق در سیستم خود داشته باشید، پذیرش فناوری بلاک چین ضروری است. این نه تنها شما را از تقلب مالی نجات می دهد بلکه تجزیه و تحلیل بازار مالی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. نوسانات قیمت بیت کوین منوط به شرایط بازار و انتخاب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری است. از این رو، اگر می خواهید همیشه به روز باشید، باید داده های فعلی بازار را پیگیری کنید؛ در این کار، فناوری بلاک چین به شما کمک زیادی می کند.


منبع : تحلیل بازار