تاریخ : 12:16 - 1399/06/29
کد خبر : 132645
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

وابستگی به خارج در تولید خودرو کاهش می‌یابد

وابستگی به خارج در تولید خودرو کاهش می‌یابد

مدیرعامل سایپا گفت:‌ این گروه خودروسازی قصد دارد نگاه به بیرون از مرزها و وابستگی به شرکت‌های خارجی را تا حد امکان قطع کند تا در آینده با مشکلاتی نظیر بدعهدی و عدم همکاری این شرکت‌ها مواجه نشود.

به کارگر آنلاین،  سیدجواد سلیمانی در جریان بازدید سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه از خطوط تولید، مرکز تحقیقات و نوآوری و محصولات جدید گروه سایپا افزود: اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عزم بسیار خوبی برای حمایت از توسعه ساخت داخل و نگاه به ظرفیت‌های درونی کشور دارند و در این مسیر، از صنعت خودرو پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه این گروه برای توسعه محصولات و تولید خودروهای به‌روز، مدرن و باکیفیت بالاتر با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تعمیق ساخت داخل، گفت: در حال طراحی موتورهای کم‌مصرف با بهره‌وری بیشتر در سایپا هستیم.

سلیمانی ادامه‌داد: در مرکز تحقیقات شرکت مگاموتور، توسعه و طراحی موتورهای متنوع با ویژگی‌های گوناگون و همچنین گیربکس‌های جدید برای محصولات در حال پیگیری است که همه این پروژه‌ها با تکیه بر توان داخلی اجرا خواهند شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این دیدار گفت: امروز نیروهای مسلح، صنایع دفاع و بسیج، کمک و حمایت از توسعه صنایع داخلی را وظیفه خود می‌دانند.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر صنعت خودروی کشور از مسیر مونتاژکاری فاصله گرفته و به‌جای تبدیل‌شدن به مصرف‌کننده فناوری‌های ساخت خارج به درون توجه کند، در آینده جزو بخش‌های ممتاز و برجسته صنعت کشور خواهد بود.

سردار حاجی‌زاده، مهم‌ترین سرمایه موجود در کشور را نیروی انسانی متخصص دانست و تاکیدکرد: صنایع دفاعی و نظامی کشور با اتکا به همین سرمایه به مهم‌ترین و پیچیده‌ترین دانش و علوم که تنها در اختیار چند قدرت برتر جهانی بود، دست یافتند و امروز آماده هستند تا به کمک صنعت خودرو کشور آمده و نیازها را برطرف کنند.

 


منبع : تین نیوز