تاریخ : 12:44 - 1399/06/29
کد خبر : 132780
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

۶ مورد مهم برای سلامت دانش آموزان در مقابل کرونا

۶ مورد مهم برای سلامت دانش آموزان در مقابل کرونا

سال تحصیلی جدید زودتر و متفاوت با سال‌های قبل آغاز شد. برای حفظ سلامتی فرزندان و خودتان بهتر است بیش از پیش به نکات زیر دقت کنید.

به گزارش کارگر آنلاین،  شیوع کروناویروس بسیاری از شرایط‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. مدرسه‌ هم دچار تغییراتی از جمله آموزش مجازی، حداقل کلاس‌های حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان کلاس‌های حضوری شد. نکاتی که می‌خواهیم درباره‌ی سلامت دانش‌آموزان یادآور شویم، درباره‌ی همان روزهای اختیاری برای حضور در مدرسه است. لطفا توجه کنید که اگر در انجام امور زیر غفلت کنیم، جان خود، فرزندان و خانواده‌های دیگر را به خطر میاندازیم.

۱. به دوستان خود نزدیک نشوید

بهتر است والدین و معلمان به دانش‌آموزان گوشزد کنند که به هم‌کلاسی‌هایشان نزدیک نشوند. سلام و احوال پرسی یا دیگر صحبت‌ها در فاصله‌ی اجتماعی ۱ تا ۱.۵ متری را انجام دهند. از دست‌دادن و روبوسی نیز بپرهیزند.

۲. ماسک

دانش‌آموزان برای حفظ سلامتی خود و دیگران نیاید در فضاهای بسته مانند کلاس و راهروها ماسک خود را بردارند. بهتر است در پنجره‌های کلاس باز باشد تا تسویه‌ی هوا انجام شود.

۳. ژل شست و شوی دست

ژل‌های شست و شوی دست از جمله مواردی است که در کنار کتاب و دفتر باید برای دانش‌آموزان تهیه شود. بهتر است این ژل در جیب دانش‌آموز جا شود تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد. توجه کنید که ژل ضدعفونی را باید قبل از شست و شوی دست‌ها استفاده کرد. اگر آب در دسترس نبود می‌توانید پس از ضد عفونی کردن دست‌ها، مواد ژل را با دستمال کاغذی یا پارچه‌ای پاک کنید.

۴. به وسیله‌های دیگران دست نزنید

نباید به وسیله‌های دیگران مانند پاک‌ کن، مداد یا خودکار، دست بزنید؛ زیرا ممکن است آلوده باشند و شما را بیمار کنند. وسیله‌های خود را نیز به دیگران ندهید.


۵. بطری آب

بهتر است برای خود بطری آب مخصوص داشته باشید تا از صف‌های آب‌خوری مدرسه پرهیز کنید. بطری آب خوری باید در محکم داشته باشد که در کیف نریزد و داخل نایلون باشد که با وسیله‌های دیگر در تماس نباشد.

۶. تب سنج

دانش آموزان قبل از آن که بخواهند وارد مدرسه شوند باید دمای بدن‌شان به کمک تب سنج معاینه شود تا از ورود افراد بیمار یا مشکوک به مدرسه جلوگیری شود.


 


منبع : سلامت نیوز