تاریخ : 16:27 - 1399/06/29
کد خبر : 133744
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

زیادترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام +عکس

زیادترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام +عکس

افراد حقیقی امروز ۴۷۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک گردشگری بود.

کارگر آنلاین : حقوقی‌ها امروز حدود ۴۷۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

ارزش کل معاملات خرد ۱۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۰ درصد یعنی دو هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری"، "خودرو و ساخت قطعات" و "محصولات شیمیایی" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "استخراج کانه‌های فلزی" و "فلزات اساسی" به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وگردش»، «آریا» و «وتجارت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کگل»، «فولاد» و «کچاد» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک گردشگری حدود ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی معدنی و صنعتی گل گهر با برتری تقریبا ۱۵۰ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۳ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۶ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۹۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصادآنلاین