تاریخ : 06:54 - 1399/06/30
کد خبر : 134898
سرویس خبری : حوادث
 

«غار سُم»، تنگنایی مرگ‌آلود +عکس

«غار سُم»، تنگنایی مرگ‌آلود +عکس

غار سم یکی از مرگ‌آورترین غار‌های ایران است که دارای ۲۱ چاه عمین و نیمه عمیق متعدد است و از آن به عنوان دومین غار عمیق کشور یاد می‌شود. ارتکاب هیچ جرمی نمی‌تواند زن را از مهریه‌اش محروم کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

کارگر آنلاین :  یکی از مرگ‌آورترین غار‌های ایرانی غار سم با عمق ۴۰۶ متر واقع در روستای نام نیک مینودشت است. غار آهکی سم بر بلندای کوه خواجه قنبر به ارتفاع هزار و ۷۰۰ متر قرار دارد. سم دومین غار عمیق کشور با جریان یافتن آب از میان سنگ‌های آهکی گسترش یافته است. از عجایب این غار وجود چاه‌های عمین و نیمه عمیق متعدد در آن است که تا کنون ۲۱ مورد از آن‌ها کشف شده است.

غار سم تنها پذیرای غارنوردان و تیم‌های حرفه‌ای کوهنوردی است چرا که بسیاری از غارنوردان در مسیر این غار جان خود را از دست داده‌اند. این غار نیز مانند بسیاری از غار‌ها ورودی تنگی دارد که خرچنگ رو نام گرفته است، اما این باریکی و تنگی معابر تنها به ورودی ختم نمی‌شود، مسیر باریک به قدری که امکان چرخش سر را از فرد می‌گیرد و همچنین کاهش دمای بیش از حد دیگر دلایلی هستند که غار سم را در زمزه مرگ‌آور‌ها قرار می‌دهد.

در این غار وسایل سفالی مختلفی دیده می‌شود. علاوه بر آن نمونه آزمایش شده جمجمه‌های باقی مانده از انسان و حیوانات در غار سم، خبر از قدمت بسیار زیاد آن می‌دهد. شاهد این ادعا کشف اسکلت خفاشی است که ۱۰ برابر بزرگ‌تر از اسکلت خفاش‌های امروزی است.

«غار سُم» تنگنایی مرگ‌آلود +عکس

«غار سُم» تنگنایی مرگ‌آلود +عکس

 

 


منبع : ایرنا