تاریخ : 12:27 - 1399/06/30
کد خبر : 136148
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شکایت ابطال دستمزد کارگران را پس نمی‌گیریم/ وزارت کار «ترمیم مزد» را قبول ندارد!

شکایت ابطال دستمزد کارگران را پس نمی‌گیریم/ وزارت کار «ترمیم مزد» را قبول ندارد!

محسن باقری گفت: قرار نیست شکایت ابطال مزد را پس بگیریم.

کارگر آنلاین :  وقتی در روزهای پایانی فروردین ماه حداقل مزد کارگران فقط ۲۱ درصد افزایش یافت، تشکل‌های رسمی ازجمله کانون هماهنگی شوراهای استان تهران با هدف ابطال مزد به دیوان عدالت شکایت کردند. در متن دادخواست آمده است که مزد ۹۹ بدون توجه به الزامات قانونی (نرخ تورم و سبد معیشت) تعیین شده و باید باطل شود. با اینهمه علیرغم اینکه چند تن از وکلا به رایگان وکالت کارگران را در این پرونده برعهده گرفتند، شکایت مزد تا امروز پیشرفت چندانی نداشته است.
 
محسن باقری (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) که به نمایندگی از جانب کارگران موضوع شکایت را پیگیری می‌کند، در این رابطه می‌گوید: آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که شکایت ابطال مزد ۹۹ همچنان در هیات تخصصی دیوان عدالت منتظر بررسی است و هنوز به شعبه ارجاع نشده!
 
او در ارتباط با این تاخیر طولانی می‌گوید: بعد از جلسه هفدهم خردادماه که با جابجایی مولفه‌های مزدی، حداقل مزد ۲۶ درصد افزایش یافت، نهادهای بسیاری ادعا کردند مزد ۹۹ «ترمیم» شده است؛ این در حالیست که در آن جلسه هیچ بهبود قابل ملاحظه‌ای حاصل نشد و فقط جابجایی مولفه‌های مزدی اتفاق افتاد؛ بعد از آن جلسه انتظار داشتند ما شکایت را پس بگیریم.
 
باقری با بیان اینکه قرار نیست شکایت را پس بگیریم؛ می‌گوید: ما از شکایت کوتاه نمی‌آییم و همچنان منتظر ارجاع شکایت به شعبه هستیم. دیوان عدالت باید به موضوع دستمزد کارگران مسئولانه ورود کند و شکایت ابطال مزد ۹۹ را در دستور کار قرار داده و به آن عادلانه رسیدگی کند.
 
باقری در مورد قول بازنگری در دستمزد ۹۹ می‌گوید: رئیس سازمان بازرسی کشور قول بازنگری در دستمزد را داد و گفت وزیر کار وعده داده مزد ترمیم می‌شود اما هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده است؛ جالب است که سازمان بازرسی کشور می‌گوید "ترمیم مزد" ولی  وزارت کار می‌گوید ما قبول نداریم.
 
او ادامه می‌دهد: با این حساب، باید دیوان عدالت شکایت کارگران را هرچه زودتر به شعبه ارجاع کند؛ ما در انتظار ابطال دستمزد هستیم و از خواسته قانونی خود به هیچ‌وجه کوتاه نمی‌‌آییم.

منبع : ایلنا