تاریخ : 15:45 - 1399/06/30
کد خبر : 137188
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش از اقدام جدید تامین اجتماعی در حوزه سوابق پرداخت بیمه

خبر خوش از اقدام جدید تامین اجتماعی در حوزه سوابق پرداخت بیمه

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی شرایط فراهم شدن امکان تکمیل سوابق پرداخت بیمه را تشریح کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر امروز یکشنبه 30 شهریور درباره سبک جدید پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه گفت: برخی بیمه شدگان  که به صورت پاره وقت درحال خدمت بودند دغدغه داشتند که کارفرماها به اندازه مدت اشتغال مبادرت به پرداخت نمی کنند لذا تلاش کردیم برای معلمان، منشی ها و افرادی که پاره وقت درحال کار هستند کارفرما متناسب با روزهای حضور ارسال لیست می کردند که این افراد در نهایت با خلأ سابقه رو به رو می شدند و این افراد در آینده برای بازنشستگی به مشکل برمی خوردند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بستر لازم را برای تکمیل سابقه فراهم کرده است.

شکوری با بیان اینکه این موضوع نیاز روز است، توضیح داد: مشمولین افرادی هستند که به صورت پاروه وقت در حال خدمت هستند، حداکثر سن باید 50 سال باشد و اگر سابقه ای از قبل دارد، سابقه به مازاد سنی اضافه می شود و بابت مدتی که خلأ سابقه دارند می توانند تقاضا را ارسال کنند و اگر درماهی کارکرد صفر است تکمیل سوابق منتفی است.

وی افزود: هدف این طرح تکمیل سوابق و کارکردها است و مطابق شرایط عقد قرارداد صورت می گیرد و این موضوع عطف به ما سبق نمی شود و افرادی که از این پس درخواست دارند می توانند درخواست را ارسال کنند. نرخ حق بیمه 27 درصد است و چون ماهیت بیمه اختیاری است نرخ حق بیمه 27 درصد تعیین شده و دستمزد با نرخ همان سال کاری حساب می شود.

شکوری افزود: این طرح اجرایی شده و حدود 1400 نفر ثبت نام کرده اند و این طرح گسترش می باید.


منبع : روابط عمومی تامین اجتماعی