تاریخ : 18:18 - 1399/06/30
کد خبر : 137621
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تأخیر در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران ابنیه فنی راه‌آهن

تأخیر در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران ابنیه فنی راه‌آهن

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن از تاخیر چند ماهه پیمانکار ان در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران انتقاد کردند.

کارگر آنلاین : تعدادی از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: تاخیر شرکت‌های پیمانکاری در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران از سال گذشته شروع شد اما با وجود پیگیری‌های زیاد و در میان گذاشتن این معضل با مسئولین ایمنی، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.
 
آنها با بیان اینکه عرف کارگاه‌ها بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما شرکت‌های پیمانکاری به دلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی‌کنند، افزودند: کارگران از لحاظ ایمنی در مضیقه‌اند و خودشان هم نمی‌توانند لباس و کفش ایمنی تهیه کنند. شرکت پیمانکاری نیز هم این معضل را به‌صورت جدی پیگیری نمی‌کند و به بهانه‌های مختلف از تهیه لباس و کفش ایمنی برای کارگران سر باز می‌زند.
 
به گفته کارگران، محیط کارگاه صنعتی است و کارگران نمی‌توانند با لباس شخصی کار کنند. اساسا چنین اقدامی از نظر ایمنی ممنوع است و مسئولین ایمنی نیز به کارگران اجازه نمی‌دهند بدون لباس و کفش ایمنی وارد کارگاه شوند.
 
کارگران پیمانی ابنیه فنی راه‌آهن در پایان اظهار داشتند: این معضل را بار‌ها به مسئولین خطوط ابنیه فنی راه‌آهن گوشزد کرده‌ایم اما ظاهرا فشاری به پیمانکار وارد نمی‌کنند.

منبع : ایلنا