تاریخ : 19:50 - 1399/06/30
کد خبر : 137850
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

مشکل آب اغلب روستاهای غیزانیه حل شده است

مشکل آب اغلب روستاهای غیزانیه حل شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اتمام ۳ فاز پروژه آبرسانی “غیزانیه” با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بخش عمده‌ و مهمی از مشکل آب شرب روستاهای بخش غیزانیه حل شده است.

به گزارش کارگر آنلاین، “صادق حقیقی‌پور” در خصوص وضعیت آبرسانی به روستای غیزانیه، اظهار کرد: فاز نخست این پروژه شامل توسعه، بهسازی و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب از ۹ هزار به ۱۷ هزار مترمکعب در محل رودخانه کارون بود که ظرف سه هفته به پایان رسید.

وی افزود: در فاز اول ۲۴ کیلومتر خط انتقال به قطر ۶۰۰ میلی‌متر از تصفیه‌خانه آب تا ایستگاه تقویت فشار صفیره انجام شد که حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه اتمام فاز اول تا ابتدای دهستان غیزانیه بود، گفت: در فاز دوم ۲۸ کیلومتر خط لوله آب از ایستگاه پمپاژ و تقویت فشار “صفیره” تا ایستگاه تقویت فشار “نزهه” بود که طی دو ماه به سرانجام رسید.

حقیقی پور با اشاره به توسعه و نوسازی ایستگاه پمپاژ “نزهه” در فاز دوم، گفت: از دهه اول مرداد برای فاز سوم با قرارگاه خاتم برای ۳۰ کیلومتر لوله گذاری از نزهه تا دلایه قرارداد بستیم که لوله‌ها با هزینه ۲۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان تامین شد.

وی با اشاره به اجرای شبانه روزی این پروژه، خاطرنشان کرد: دهم مردادماه این پروژه را آغاز کردیم و در ۱۵ شهریور به پایان رساندیم، فاز اول از سال ۹۴ شروع شده که امسال وارد مدار شد، اما طی فاز دوم و سوم تقریبا ظرف دو ماه و نیم آبرسانی غیزانیه را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان هزینه سه فاز این پروژه را بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ و مهمی از مشکل آب شرب ۲۵ هزار نفر جمعیت روستاهای بخش غیزانیه با تکمیل فاز دوم طرح آبرسانی حل شد، زیرا ایستگاه تقویت فشار منطقه نزهه نقطه ثقل بیشتر روستاهاست.

وی با تاکید بر رفع مشکلات اکثر روستاها در منطقه، خاطرنشان کرد: در منطقه غیزانیه ۲۲۰ هزار راس دام هم وجود دارد که خوشبختانه در طرحی که ما پیش‌بینی کردیم، توانستیم آب مورد نیاز دام‌ها را نیز تامین کنیم.

 


منبع : شفقنا