تاریخ : 12:11 - 1399/06/31
کد خبر : 139846
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

مشکلات کارگران دهدشت از تبدیل وضعیت استخدامی/ سازمان شهرداری‌ها مداخله کند

مشکلات کارگران دهدشت از تبدیل وضعیت استخدامی/ سازمان شهرداری‌ها مداخله کند

کارکنان شهرداری دهدشت خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود از مسئولان سازمان شهرداری‌های کشور شدند و اینکه در چارچوب بخشنامه سال گذشته قراردادهای استخدامی آنها نباید تغییر کند.

کارگر آنلاین : یکی از کارکنان شهرداری دهدشت در استان کهکیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایلنا گفت: شماری از کارکنان شهرداری دهدشت با سوابق بالای ۱۵ سال و داری مدارک کارشناسی و بالاتر هستیم که از سال گذشته بخشنامه تبدیل وضعیت‌مان از سوی سازمان شهرداری‌ها ابلاغ شده و قرارداد کاری ما از موقت به قرارداد دائم و مستقیم تبدیل شد و بدین ترتیب تا حدودی بخشی از مشکلات در حوزه حقوق و مزایا برطرف شد.
 
او با بیا اینکه اخیرا مکاتباتی مبنی بر حذف احکام مذکور صورت گرفته و ما نگران امنیت شغلی خود شده‌ایم، افزود: باتوجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه و اینکه حقوق دریافتی ما کارگران و کارکنان شهرداری‌ها به نسبت سایر ادارات و نهادهای دولتی از حداقل‌ها برخوردار است و بیشترین زحمت هم متعلق به این قشر زحمتکش است، موضوعات اینچنینی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در میان کارگران شده و باعث از بین بردن انگیزه کاری می‌شود.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر کارگرانی که در شهرداری دهدشت شرایط استخدامی آنها از وضعیت قرارداد موقت به دائمی با کارفرمای اصلی تغییر کرده است، از وضعیت بهتری برخودار هستند و ثبات شغلی دارند.
 
این کارگر شهرداری دهدشت درادامه گفت: اصرار شهرداری برای تغییر دوباره وضعیت استخدامی کارگران و کارکنان شهرداری برای ما قابل فهم نیست با این حال ما انتظار داریم مسئولان برای آن‌ چاره‌اندیشی کنند و شرایط کار را به جای ارتقا، پایین نیاورند.
 
وی با یادآوری این نکته که کارگران شهرداری برخلاف نیروی کار رسمی و قرارداد مستقیم مجموعه شهرداری‌ها از مزایایی همانند اضافه‌کاری، پاداش و کارانه، بن و سایر خدمات عرفی محروم هستند، در پیگیری وضعیت شغلی خود افزود: نامه‌ای خطاب به معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور نوشته‌ایم و منتظر پاسخ هستیم.
 
این کارگر قراردادی شهرداری دهدشت در پایان گفت: بخشنامه‌های این چنینی که با آینده شغلی کارگران سر و کار دارد نباید طوری نوشته شوند که امنیت شغلی کارگران را به خطر اندازند.