تاریخ : 11:18 - 1399/07/01
کد خبر : 143287
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 خواص پسته تازه و تاثیر آن بر بدن انسان

خواص پسته تازه و تاثیر آن بر بدن انسان

پسته تازه اواخر فصل تابستان به بازار میوه و تره بار اضافه می‌شود و کمتر کسی است که از خوردن آن لذت نبرد.

به گزارش کارگر آنلاین، این آجیل پر طرفدار که در طعم‌های مختلف در بازار موجود است خواص فراوانی دارد و  از جنبه‌های درمانی آن به هیچ عنوان نمی‌توان چشم پوشی کرد.

فرزانه خدایاری پزشک کارشناس ارشد تغذیه اظهار کرد: از مهمترین خواص پسته تازه می‌توان به جلوگیری از بسته شدن شریان‌های قلبی که به علت رسوبات خونی مسدود می‌شوند و همچنین ممانعت از تنگ شدن این شریان‌ها اشاره کرد.

او در ادامه اضافه کرد: پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یکی دیگر از خواص مصرف پسته تازه در افراد مختلف است و کلسترول بد خون را کاهش خواهد داد.

این کارشناس ارشد تغذیه بیان کرد: پسته تازه به علت دارا بودن مقدار قابل توجهی آهن، خون ساز بوده و برای افرادی که از بیماری کم خونی رنج می‌برند بسیار مفید است و خوردن آن به بیماران این گروه توصیه می‌شود.

خدایی تاکید کرد: مصرف پسته تازه باعث کارایی بهتر مغز و فعال بودن ذهن شده و ضمن تقویت قلب و حافظه افراد، آرامش اعصاب را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.

او اضافه کرد: پسته یکی از منابع خوب تامین انرژی و پروتئین در افراد مختلف و به ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین سایر گروه‌ها به شمار می‌رود.

این کارشناس ارشد تغذیه یادآور شد: پسته تازه منبع خوبی برای ویتامین C ، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، B6 ، ویتامین E و ویتامین A محسوب شده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن خواص بسیاری دارد.

خواص پسته تازه و تاثیر آن بر بدن انسان

پسته تازه میان وعده‌ای مناسب برای افراد در حال رژیم

خدایی اضافه کرد: پسته تازه حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر است، باعث بهبود بیماری یبوست به ویژه در میان کودکان و سایر افراد می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: کالری پسته تازه بسیار پایین است و این موضوع آن را به عنوان یک میان وعده مناسب به افرادی که در حال رژیم هستند و قصد کم کردن وزن و لاغری دارند، معرفی می‌کند.

این کارشناس ارشد متخصص تغذیه تاکید کرد: از آنجا که محتوی چربی پسته تازه به طور کامل جذب بدن فرد مصرف کننده نمی‌شود، منجر به لاغری او خواهد شد.

او اضافه کرد: پسته تازه به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است، برای سلامتی کبد مفید بوده و مصرف آن به درمان کبد چرب کمک قابل توجهی خواهد بود.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: مقادیر قابل توجهی از پتاسیم که در پسته تازه موجود است، موجب کاهش فشار خون بوده و همچنین خواص ضد التهابی دارد و خطر ابتلا افراد به بیماری‌هایی مثل آرتروز را کاهش می‌دهد.

به گفته کارشناسان و متخصصان علم تغذیه پسته خشک نیز از خواص بی‌شماری برخوردار است و در بین انواع آجیل خشک می‌تواند میان وعده بسیار مناسبی برای سایر افراد باشد.

 


منبع : باشگاه خبرنگاران