تاریخ : 17:26 - 1399/07/01
کد خبر : 145037
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش برای کارکنان نیروهای مسلح

خبر خوش برای کارکنان نیروهای مسلح

آخرین وضعیت تفاهمنامه تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح بررسی و اعلام شد، موضوع این تفاهمنامه به ۱۲۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، چهارمین جلسه شورای راهبردی تفاهم‌نامه مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، روز دوشنبه، سی و یکم شهریورماه با حضور، وزیران راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و معاونان وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام‌شده بر اساس محورهای این تفاهمنامه ارائه و عنوان شد که تاکنون، توافقات لازم برای استفاده نیروهای مسلح از ظرفیت چهار هزار و ۶۲۳ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی، انجام شده است؛ همچنین در اجرای مفاد تفاهمنامه تاکنون به تعداد ۲۲ هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی در شهرهای جدید و ۱۵ هزار و ۶۵۵ واحد در بافت فرسوده ظرفیت ساخت و واگذاری مسکن برای نیروهای مسلح ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه ۱۵ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در کشور وجود دارد، گفت: که می‌تواند مورد استفاده نیروهای مسلح قرار گیرد.

قیمت زمین، کمبود اراضی مورد نیاز در برخی استان‌ها، ضرورت معرفی پروژه‌های جدید به نیروهای مسلح،  استفاده از ظرفیت پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید و استفاده از ظرفیت بافت‌ فرسوده برای تحقق مفاد تفاهمنامه از جمله مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی پس از این جلسه از افزایش سقف تفاهمنامه از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به ۱۲۰ هزار واحد خبر داد و گفت: مجموع اراضی مورد نیاز برای ساخت و احداث این واحدها تامین شده و ۲۶ هزار واحد نیز در مرحله شروع عملیات اجرایی است.

دریادار حبیب‌اله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران از جمله حاضران در این جلسه بودند.

تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تیرماه ۱۳۹۸ با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و امیرسرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید.