تاریخ : 20:16 - 1399/07/01
کد خبر : 145398
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

حقوق این گروه از بازنشستگان افزایش یافت

حقوق این گروه از بازنشستگان افزایش یافت

بر این اساس طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال گذشته ۱۳درصد بازنشستگان و سال۹۷ معادل ۱۶.۵درصد مشمول قانون همسان‌سازی حقوق نشدند و امسال نیز ۱۰درصد مشمول این قانون نمی‌شوند.

کارگر آنلاین : یک مقام مسئول در صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص  همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  گفت: طبق ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری،  افزایش حقوق  سالیانه حقوق بازنشستگان و شاغلان به صورت یکسان انجام شده است به این صورت که سال گذشته ۱۸ درصد و امسال نیز ۱۵ درصد افزایش سنواتی حقوق افراد شاغل و بازنشسته را داشتیم و در سنوات قبل نیز به این صورت بوده است.

وی افزود: منتها در طول سنوات اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق العاده‌هایی برای کارکنان شاغل در زمان‌بندی‌های مختلف پرداخت کردند. به این صورت که بعد از سال ۸۸ فوق‌العاده شغل و ویژه را پرداخت کردند؛ همچنین درصدهای متعلق به فصل دهم را افزایش دادند و ضرایب امتیازات تا ۵۰ درصد برای برخی از دستگاه‌ها زیاد شد.

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دریافت مجوز برخی دستگاه‌ها برای افزایش ۵۰ درصدی حقوق در اسفندماه ۹۸، گفت: با این افزایش، حقوق شاغلان علاوه بر افزایش سالیانه یا همان سنواتی که به طور یکسان با بازنشستگان اعمال می‌شد، افزایش یافت که موجب فاصله درآمدی بین بازنشسته و شاغل شد.