تاریخ : 13:30 - 1399/07/02
کد خبر : 147476
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 آیا خودروسازان فقط به نمایندگان خودرو اقساطی فروخته اند؟/مسئولان مربوطه شفاف سازی کنند

آیا خودروسازان فقط به نمایندگان خودرو اقساطی فروخته اند؟/مسئولان مربوطه شفاف سازی کنند

افشای ماجرای فروش اقساطی خودرو این شائبه را ایجاد می کند که آیا صرفا این موضوع در خصوص نمایندگان مجلس رخ داده است و یا مسئولان دیگری در وزارت صمت، سازمان بازرسی و .... نیز از شرکت های خودروسازی خودرو اقساطی به قیمت کارخانه خریداری کرده اند؟

به گزارش کارگر آنلاین، چند روز پیش خبر فروش اقساطی خودرو دناپلاس اتوماتیک به نمایندگان مجلس حاشیه های جدی را برای خودروسازان و نمایندگان مجلس ایجاد کرد. هرچند که برخی از نمایندگان تلاش کردند تا حواشی پیش آمده را مدیریت کنند تا اتهامی متوجه کسی نشود، ولی سوالات و ابهامات بسیاری در این خصوص مطرح است:

1- چرا باید نمایندگان که خود را خادم مردم می دانند، خودرو اقساطی به قیمت کارخانه از خودروساز بخرند ولی بسیاری از آحاد مردم که نیازمند واقعی خودرو هستند نتوانند خودرو مورد نیاز خود را حتی به قیمت بازار آزاد خریداری کنند؟

2- مجلس یک نهاد نظارتی بر عملکرد کشور علی الخصوص شرکت های خودروسازی است. آیا ایجاد چنین ارتباط مالی بین نهاد ناظر و شرکت تحت نظارت نمی تواند در فرآیند نظارت بر شرکت های خودروسازی خلل ایجاد کند؟

3- چرا شرکت خودروساز که مدعی رعایت عدالت در فروش خودرو است، از چین اقدامی استقبال کرده است؟ آیا خون نمایندگان مجلس از مردم رنگین تر است؟

4- افشای چنین اتفاقی بین نمایندگان مجلس و شرکت خودروساز این ابهام را ایجاد می کند که آیا شرکت های خودروسازی به نهادهای نظارتی و سیاست گذار دیگر از جمله وزارت صمت، سازمان بازرسی و ... نیز خودرو با شرایط کارخانه و حتی شرایط بهتر نیز فروخته اند؟

به نظر می رسد موضوع فروش اقساطی خودرو به نمایندگان مجلس و 4 سوال بالا، می تواند فتح باب بررسی جعبه سیاه روابط پشت پرده برخی شرکت های خودروسازی با نهادهای تصمیم گیر، تصمیم ساز و نظارتی باشد که اگر این موضوع روشن شود، حقایق بسیاری بر مردم روشن می گردد.


منبع: خط بازار