تاریخ : 13:06 - 1399/07/04
کد خبر : 152409
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

هیچ مورد فوتی کرونا در مراکز نگهداری بهزیستی ثبت نشده است

هیچ مورد فوتی کرونا در مراکز نگهداری بهزیستی ثبت نشده است

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی: پروتکل‌‌های بهداشتی کرونا در قالب دستورالعمل به مراکز نگهداری ابلاغ شده است.

به گزارش کارگر آنلاین،  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد که مواردی از ابتلا به کرونا در مراکز شبه خانواده گزارش شد اما هیچ مورد فوتی از کرونا در این مراکز گزارش نشده است.

کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در سازمان بهزیستی فعال است و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دفتر بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت امضا شده است، سالهاست این همکاری در زمینه بیماری‌های واگیردار تداوم دارد و با شیوع ویروس کرونا در کشور نیز این کمیته برای پیشگیری از کرونا دستورالعمل‌هایی تدوین کرد که اولین آن در بهمن ماه ابلاغ شد. البته با شیوع این بیماری در کشور مراکز بهزیستی قرنطینه شدند به این معنی که مددجویان نمی‌توانستند به مرخصی بروند و ورود افراد جدید به مراکز نیز ممنوع شد. از طرفی بخشی از مددجویان بهزیستی کودکان هستند که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و نگرانی از شیوع بیماری در این مراکز وجود دارد.

حبیبالله مسعودیفرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره وضعیت کرونا در مراکز نگهداری بهزیستی به پانا گفت: «در مراکز ملاقات‌ها ممنوع شد و عملیات ضدعفونی مراکز انجام می‌شود و مواد ضدعفونی کننده در اختیار مراکز قرار می‌گیرد و پروتکل‌های بهداشتی در قالب دستورالعمل‌ها به مراکز ابلاغ شده است ضمن اینکه برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری نیز شیفت‌های مددکاران طولانی‌تر شد.»

وی افزود: «مواردی از ابتلا به کرونا در مراکز شبه خانواده گزارش شد اما هیچ مورد فوتی از کرونا در این مراکز گزارش نشده است.»

معاون امور اجتماعی سازمان بهزستی افزود: «از همان ابتدای شیوع کرونا به تمامی مراکز اعلام کردیم اگر کودکی به بیماری کرونا مبتلا شد، ابتدا آن را از دیگر کودکان جداکنند و چنانچه به بیمارستان نیاز داشت به بیمارستان اعزام کنند. مواردی هم که به مراکز درمانی اعزام شده بودند، درمان آنها انجام شده بود و به مرکز بازگشتند و دوران قرنطینه را سپری کردند.»


منبع : سلامت نیوز