تاریخ : 18:35 - 1399/07/04
کد خبر : 153001
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شرط جدید پرداخت وام مسکن در استان ها + جزئیات

شرط جدید پرداخت وام مسکن در استان ها + جزئیات

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وام ودیعه مسکن به مستأجران جامانده و افرادی که حائز شرایط ثبت نام نبودند، در صورت تشخیص و درخواست مسئولان محلی استان‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین ، محمود محمودزاده در قزوین در جواب این سؤال که تکلیف مستاجران جامانده و خارج از شروط ثبت نام وام ودیعه اجاره مسکن چه خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر کسانی که موفق به ثبت نام شده و شرایط دریافت این وام را احراز کردند، وام ودیعه اجاره مسکن به مستاجران جامانده و افرادی که حائز شرایط ثبت نام نبودند، در صورت تشخیص و درخواست مسئولان محلی استان‌ها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر در استان قزوین یا سایر استان‌های کشور کسانی باشند که استاندار و یا سایر مقامات محلی برای آنها تقاضای پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن کنند، می‌توانیم کی کمک و اعتبار ویژه به این طرح اضافه کنیم تا تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن در اختیار مستاجران نیازمند جامانده از ثبت نام قرار بگیرد.

محمودزاده درباره پرداخت‌نشدن وام به افرادی که کمتر از 3 فرزند دارند، ادامه داد: پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن را شاخص‌بندی و اولویت‌بندی کردیم که بر این مبنا کسی که 3 فرزند دارد در اولویت است؛ ولی این اولویت به این معنی نیست کسی که 2 فرزند دارد یا ندارد، وام ودیعه اجاره به او پرداخت نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی و زنان خودسرپرست در اولویت دریافت این وام قرار دارند" گفت: به جز این چند قشر، بقیه مستاجران مشمول این وام باید حقوق‌بگیر ثابت باشند تا امکان تضمین پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد؛ چون بالاخره بانک یک نهاد مالی است که به دنبال تضمین اعتبارات خود است.

محمودزاده افزود: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار نفر ثبت‌نام‌شده در طرح وام ودیعه اجاره مسکن داریم که دارای مدارک لازم هستند و این متقاضیان مرحله به مرحله پالایش می‌شوند. در ضمن بر خلاف آنچه که در برخی رسانه‌ها گفته می‌شود، ظرفیت خالی وجود ندارد؛ چرا که در همان ثبت‌نام اولیه که ظرف 5 روز صورت گرفت، بالای 2 میلیون و 300 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

 

 


منبع : تسنیم