تاریخ : 19:44 - 1399/07/04
کد خبر : 153062
سرویس خبری : فرهنگی
 

برپایی نمایشگاه پایان حکومت داعش در موزه دفاع مقدس

برپایی نمایشگاه پایان حکومت داعش در موزه دفاع مقدس

رییس نمایشگاه ملی دفاع مقدس گفت:‌ نمایشگاه پایان حکومت داعش در بخشی از موزه دفاع مقدس با نام موزه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برپا شده است.

کارگر آنلاین : «علی اصغر جعفری» در مورد آماده‌سازی نمایشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این مجموعه منحصر به فرد از روز شنبه (پنجم مهر) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بخش از نمایشگاه، دائمی است و مردم می‌توانند بعد از پایان نمایشگاه اقتدار ۴۰ نیز از آن بازدید کنند.

جعفری درباره نمایشگاه ملی دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: این نمایشگاه از دو بخش عمده تشکیل شده است. در بخش اول، آخرین دستاوردهای تجهیزات نظامی، سخت‌افزاری و لجستیکی کشور در خیابان سرو در مجاورت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در بخش دیگر، همه دستگاه‌های کشوری و لشکری دستاوردهای خودشان را ارائه کردند. نخبگان، اندیشمندان و محققان می‌توانند از آخرین دستاوردها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازدید کنند.

رییس نمایشگاه ملی دفاع مقدس درخصوص برگزاری نمایشگاه در همه استان‌های ایران گفت: مردم در سراسر کشور می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم از این نمایشگاه ها، بازدید کنند. تا امروز همه کسانی که به نمایشگاه وارد شده‌اند، ضوابط بهداشتی را رعایت کردند. مهمانان خارجی هم از نمایشگاه بازدید کردند.

جعفری با بیان اینکه بار عمده فعالیت‌های امسال به خاطر کرونا ویروس بیشتر روی دوش رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی است، تصریح کرد: با کمک رسانه‌ ملی و سایر رسانه‌ها، نمایشگاه را به خانه‌های مردم می‌بریم و روزانه دستاوردهای ارائه شده در غرفه‌ها را برای مردم به نمایش می گذاریم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، یادآور شد: روز ۳۱ شهریورماه، در مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس توفیق ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری برای همه پیشکسوتان فراهم شد. همچنین، در روز چهارشنبه دوم مهر از ۵۴ کلان پروژه مطالعاتی رونمایی شد. البته این پروژه‌ها در اصل ۶۸ پروژه است که ۵۴ پروژه آن به پایان رسیده است. برای این پروژه‌ها ۱۳ سال کار شده است.

جعفری گفت: این پروژه‌ها جعبه سیاه جنگ است و همه بخش‌های مربوط به دفاع مقدس را دربرمی‌گیرد. مستند تلویزیونی روایت معیار هم برگرفته و متکی به پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی است. ان شاءالله این پروژه‌ها در اختیار پژوهشگران قرار خواهد تا از این منابع ارزشمند استفاده کنند.


 


منبع : تقریب