تاریخ : 13:56 - 1399/07/05
کد خبر : 155438
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شریعتمداری مطرح کرد؛ کدام صندوق‌های وزارت کار در بورس عرضه می‌شوند؟

شریعتمداری مطرح کرد؛ کدام صندوق‌های وزارت کار در بورس عرضه می‌شوند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی تصور می‌کنند عرضه سهام صندوق‌ها در بورس تنها با هدف تامین مالی انجام گرفته، در حالی که عرضه اولیه این سهام‌ها بیش از ۱۰ درصد نبوده است.

کارگر آنلاین| محمد شریعتمداری درباره وضعیت واگذاری سهام مجموعه‌های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: حدود ۸۱ درصد از فعالیت‌های اقتصادی این وزارت که عمدتا مربوط به فعالیت صندوق‌های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تاکنون در بورس عرضه شده، از سوی دیگر ترازنامه شرکت‌هایی که سهام آن‌ها تاکنون عرضه نشده در کدال بورس قرار گرفته است به این معنا که شفافیت به عنوان امری مهم مورد تاکید ما در همه فعالیت‌های اقتصادی است.
 
وی به خانه ملت، گفت: برخی تصور می‌کنند عرضه سهام صندوق‌ها در بورس تنها با هدف تامین مالی انجام گرفته است، در حالی که عرضه اولیه این سهام‌ها بیش از ۱۰ درصد نبوده؛ عرضه اولیه ۸ درصد عمومی و ۲ درصد صندوق‌ها. هدف اصلی از واگذاری سهام صندوق‌ها در بورس شفاف‌سازی و ایجاد شرایط مطلوب برای به قیمت رساندن و جلوگیری از مفاسد احتمالی در هر نوع واگذاری و سرمایه‌گذاری بود.
 
وزیر تعاون با بیان اینکه در حال حاضر شورای عالی بورس و قواعد و مقررات حاکم بر آن بر فعالیت‌ها نظارت دارد، اضافه کرد: براساس این قواعد منابعی که می‌فروشیم باید صرف سرمایه‌گذاری جدید شود و بیشتر از ۲۰ درصد تقسیم سود، خارج از سرمایه‌گذاری جدید با توجه به قواعد و مقرراتی که در اساسنامه تیپ همه‌ی شرکت‌های بورسی آمده امکان پذیر نیست.
 
شریعتمداری ادامه داد: این اقدام نوعی صیانت جدی همراه با نظارت بیرونی بر تمامی دارایی بیمه‌گذاران نزد صندوق‌هایی است که در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.