تاریخ : 13:58 - 1399/07/05
کد خبر : 155475
سرویس خبری : فرهنگی
 

۱۰ نوبت تلاوت ترتیل از رادیو قرآن پخش می‌شود + جدول زمان‌بندی

۱۰ نوبت تلاوت ترتیل از رادیو قرآن پخش می‌شود + جدول زمان‌بندی

مدیر شبکه رادیویی قرآن از ساماندهی پخش تلاوت ترتیل در رادیو قرآن، مبتنی بر مطالعات و نظرسنجی‌ها خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی قرآن، مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن در رابطه با ساماندهی پخش تلاوت ترتیل در این شبکه رادیویی گفت: از زمان تأسیس رادیو قرآن درباره پخش ترتیل، همواره پنج سؤال مطرح بوده است؛ اولین سؤال اینکه از مجموع ۱۴۴۰ دقیقه برنامه قابل پخش در یک روز، چه سهمی به پخش تلاوت ترتیل اختصاص یابد؟ بهترین زمان‌ پخش؟ مدت تلاوت در هر نوبت؟ از هر ترکیب چه تعداد پخش شود؟(تلاوت ترتیل یک صفحه از قرآن در روز در چند نوبت)، سؤال آخر، تلاوت‌های ترتیل، چه کسانی پخش شود؟

مدیر شبکه رادیویی قرآن تأکید کرد: برای دستیابی به بهترین تصمیم در مواجهه با پرسش‌های ذکر شده، ابتدا نظرسنجی از سه گروه فعالان و اساتید قرآنی کشور، کارشناسان رسانه‌ای و نیز تعدادی از مخاطبان رادیو قرآن صورت گرفت.

وی افزود: نتایج حاصل از این نظرسنجی در جلسات کارشناسی طرح و بررسی و مقرر شد تا با هدف دستیابی به حداکثر کردن رضایت ذی‌نفعان و مخاطبان حرفه‌ای و عام شبکه، روزانه یک تلاوت ترتیل یک جزء، سه تلاوت ترتیل یک حزب، چهار بار تلاوت ترتیل یک صفحه، به همراه تلاوت سوره‌های مبارکه یاسین و نیز آیت الکرسی از شبکه رادیویی قرآن پخش شود.

ایزدی ادامه داد: همچنین، با هدف تنوع‌بخشی به صدای قاریان و لحاظ عدالت در پخش صدای همه قاریان برجسته مقرر شد، تلاوت ترتیل یک جزء قرآن هر شب با صدای یک قاری اعم از ایرانی یا مصری پخش و سایر تلاوت‌های ترتیل نیز با صدای قاریان متنوع با لحاظ مباحث کارشناسی و زیبایی‌شناسی پخش شود.

وی تصریح کرد: به منظور برقراری امکان اقامه نماز اول وقت در مساجد برای مخاطبان و عدم پخش برنامه‌های مستقل در لحظات اذانگاهی و نیز امکان تلاوت ترتیل یک حزب برای شنوندگان مستقر، پخش تلاوت ترتیل یک جزء از قرآن پس از لحظات اذانگاهی صبح و ظهر و مغرب در دستور کار قرار گرفت.

ایزدی یادآور شد: از این طریق با پخش 10 نوبت تلاوت ترتیل در شبانه‌روز بیش از ۱۰ درصد برنامه‌های رادیو قرآن به پخش تلاوت ترتیل اختصاص خواهد یافت و تقاضاهای مداوم شنوندگان برای پخش تلاوت ترتیل سوره مبارکه یاسین و آیت‌الکرسی در ابتدای صبح نیز فراهم شد و از این طریق تلاش شد تا رضایت گروه‌های متنوع مخاطبان و ذی‌نفعان شبکه به حداکثر ممکن نزدیک شود.

جدول پخش تلاوت های ترتیل در شبکه رادیویی قرآن در نیمه دوم سال به شرح زیر است:

ساماندهی پخش تلاوت ترتیل در رادیو قرآن

انتهای پیام