تاریخ : 17:47 - 1399/07/05
کد خبر : 156445
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تجمع کارگران شهرداری خرمشهر برای معوقات مزدی

تجمع کارگران شهرداری خرمشهر برای معوقات مزدی

گروهی از کارگران شهرداری شهر خرمشهر، صبح امروز در اعتراض به چند ماه از معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

کارگر آنلاین : برخی کارگران شهرداری خرمشهر گفتند: شماری از کارگران شهرداری خرمشهر و سازمان‌های واسطه صبح امروز (۵ مهر ماه) در اعتراض به چهار ماه معوقات مزدی و شش ماه حق بیمه پرداخت نشده، در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.
 
این کارگران اظهار داشتند: در حال حاضر خرمشهر شهردار ندارد و از طریق سرپرستی اداره می‌شود. در هر دوره؛ بعد از انتخابات شورای شهر که شهردار تغییر می‌کند؛ وعده پرداخت مطالبات داده می‌شود اما بازهم ما با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجهیم.
 
به گفته آنها؛ اگر قرار است مشکلات به همان صورت قبل استمرار داشته باشد چرا اعضای شورای شهر در هر دوره مرتبا شهردار تغییر می‌دهند؟
 
این کارگران گفتند: بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر خرمشهر به پرداخت مطالبات آنها باعث شده آنها بارها برای وصول مطالباتشان دست به اعتراض صنفی بزنند.
 
طبق اظهارات آنها؛ تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران در مجموعه شهرداری‌های شهر خرمشهر درحالی ادامه دارد که مرتب از سوی مسئولان شهرداری و شورای شهر گفته می‌شود شهرداری به دلیل رکود در بازار مسکن همانند اغلب شهرهای کشور با چالش جدی روبه‌رو شده و منابع مالی خود را از دست داده است. این درحالی‌ست که مسئولان شهری با همین ادعا به دنبال هیچ برنامه‌های نیستند که بتوانند منابع درآمدی شهرداری را افزایش دهند.
 
فاخر ربیعی (رئیس شورای شهر خرمشهر) با تایید اعتراض کارگران شهرداری خرمشهر گفته است: تعدادی از پرسنل آتش‌نشانی و فضای سبز سه ماه است که حقوق و معوقات خود را دریافت نکرده‌اند و شهرداری این شهرستان بنا به دلایلی نتوانسته حقوق عقب افتاده آنها را پرداخت کند.
 
او ادامه داد: طی فراخوانی برای انتخاب شهردار خرمشهر ۶ نفر واجد شرایط قرار گرفتند و انشاء الله طی دو روز آینده شهردار جدید انتخاب خواهد شد.
 
رئیس شورای شهر خرمشهر افزود: با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم طی روزهای آینده بتوانیم حقوق و معوقات کارگران را پرداخت کنیم.

منبع : ایلنا