تاریخ : 18:00 - 1399/07/05
کد خبر : 156525
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

جزئیات قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/5

جزئیات قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/5

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به سیزده میلیون و ۲۴۴ هزار تومان رسید.

به گزارش کارگر آنلاین ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری به تدابیر محرک مالی بیشتر آمریکا اندکی افزایش یافت اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از یک ماه اخیر قرار گرفت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در روز جمعه ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۸۶۹ دلار و ۴۷ سنت رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا ۴.۱ درصد کاهش داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۸۷۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه هشت دلار و ۵۰ سنت معادل حدود ۰.۵ درصد افزایش یافته و در ۱۸۷۶ دلار و ۹۰ سنت بسته شد که نخستین افزایش روزانه پس از سه روز کاهش متوالی بود.

شاخص دلار در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی از اوایل آوریل تاکنون قرار گرفته و با رشد ۱.۵ درصدی، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

به گفته لاچلان شاو، مدیر تحقیقات کالا در بانک ملی استرالیا، افزایش مجدد ارزش دلار آمریکا مانعی برای همه فلزات ارزشمند است. همچنین عاملی که دورنمای قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داده است، در راه بودن بسته تدابیر محرک مالی بعدی آمریکا است.

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا هفته جاری سرگرم کار روی یک بسته ۲.۲ تریلیون دلاری بودند که ممکن است تا هفته آینده به رای گذاشته شود.

سیاست‌گذاران مالی آمریکا از جمله جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته جاری از دولت آمریکا خواستند اقدامات مالی بیشتری فراهم کند.

بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، تدابیر محرک مالی گسترد‌ه‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داده اند. این امر به طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود کمک کرده و این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۰ درصد صعود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شمار آمریکایی‌هایی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند هفته گذشته افزایش غیرمنتظره‌ای داشت و این دیدگاه را که احیای بزرگترین اقتصاد جهان ضعیف شده است، تقویت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۲۳ دلار و هفت سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۸۵۴ دلار و ۱۳ سنت معامله شد. هر دو فلز با بزرگترین کاهش هفتگی از اواسط مارس به این طرف روبرو هستند.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۲۲۲۹ دلار و ۹۲ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه 5 مهر ساعت 18، با ۷۰۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸،۵۰۶ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۸ و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 5 مهر ساعت 18، با ۸۹۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۳،۲۹۳ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۳ هزار و ۲۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سیزده میلیون و ۲۴۴ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.


منبع : تجارت نیوز و ایسنا