تاریخ : 10:29 - 1399/07/07
کد خبر : 161725
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

گروه‌های اولویت‌دار دریافت واکسن آنفلوانزا مشخص شدند

گروه‌های اولویت‌دار دریافت واکسن آنفلوانزا مشخص شدند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت دریافت واکسن برای کارکنان مراکز بیمارستانی، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص است.

به گزارش کارگر آنلاین، به نقل از وزارت بهداشت، محمد مهدی گویا روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: در روز شنبه پنجم مهر حدود نیمی از مقدار تعیین شده (تخصیص ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا) به معاونت بهداشت وزارت بهداشت تحویل داده شد که بلافاصله با هماهنگی قبلی، توزیع در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شد. روند تحویل واکسن به سردخانه مرکزی واکسن در روز ۶ و ۷ مهر نیز ادامه دارد و به همین شکل توزیع به استان ها و شهرستان ها استمرار خواهد داشت.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: با توجه به بعد مسافت و تعدد مراکز و واحدهای عملیاتی، توزیع واکسن در سطح کشور طبعا زمانبر است که با تلاش شبانه روزی کارکنان شبکه های بهداشتی کشور در حال انجام است. ارائه خدمات واکسیناسیون در تعدادی از مراکز از روز شنبه و یکشنبه (۵ و ۶ مهرماه) آغاز شده و با توجه به روند توزیع قطعا در همه واحدهای عملیاتی واکسیناسیون برای گروه های اولویت دار اعلامی انجام می شود.
گویا افزود: واکسن آنفلوانزا هیچ تاثیری در پیشگیری از بیماری کووید۱۹ ندارد نکته مهم رعایت دستورالعمل های پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از ویروس کرونای جدید در حین دریافت واکسن آنفلوانزا است که در صورت عدم رعایت می تواند سبب گسترش خطر انتشار کرونا شود. انتظار می رود افرادی که جزو گروه های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا هستند به صورت تلفنی با مراکز بهداشتی هماهنگی قبلی انجام دهند و ضمن اخذ نوبت مراجعه کنند تا در زمان مراجعه از خدمات سریعتر، اتلاف وقت کمتر و همچنین بدون تجمع و ازدحام بهره مند شوند.


منبع : خبر آنلاین