تاریخ : 11:06 - 1399/07/07
کد خبر : 162016
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شاخص کل ۳۷ هزار و ۸۱۲ واحد ارتفاع کم کرد/ ریزش سنگین بورس تهران در دقایق اول

شاخص کل ۳۷ هزار و ۸۱۲ واحد ارتفاع کم کرد/ ریزش سنگین بورس تهران در دقایق اول

بازار سهام امروز دوشنبه ۷ مهرماه را با ریزشی سنگین آغاز کرد و در بیست دقیقه اول حدود ۳۰ هزار واحد افت کرد و در ادامه مسیر شاخص کل با کاهش ۳۷ هزار و ۸۱۲ واحد بر روی رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد قرار گرفت.

کارگر آنلاین : در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۳۲ شاخص کل با ۳۷ هزار و ۸۱۲ واحد افت رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۴۱۰ واحد منفی به رقم ۴۰۴ هزار و ۲۴۰ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت ۱۲۳ هزار و ۲۸۰ معامله به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال انجام داده‌اند.

پیش‌بینی ۷ کارشناس از تحولات شاخص بورس تهران در ۷ مهرماه آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد کاوه جنوب کیش، پالایش نفت بندرعباس و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

فرابورس نیز با ۲۷۵ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۶۷۵ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۳۷۶ هزار و ۸۱۲ معامله انجام داده‌اند که ۱۵ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، بانک دی، سنگ آهن گهر زمین و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. همچنین سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین تاثیر مثبت را بر این بازار داشت.


منبع : همشهری آنلاین