تاریخ : 13:01 - 1399/07/07
کد خبر : 162604
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تجمع جمعی از خانواده‌های کارگران شهید فولاد مقابل وزارت کار/ سالهاست مطابق ماده ۴۰ حقوق دریافت نمی‌کنیم

تجمع جمعی از خانواده‌های کارگران شهید فولاد مقابل وزارت کار/ سالهاست مطابق ماده ۴۰ حقوق دریافت نمی‌کنیم

صبح امروز جمعی از خانواده‌های کارگران بازنشسته شهید فولاد با حضور مقابل ساختمان وزارت کار، خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

به گزارش کارگر آنلاین، صبح امروز (هفتم مهر ماه) جمعی از خانواده کارگران شهید فولاد با حضور مقابل ساختمان وزارت کار، با در دست داشتن پلاکادر‌هایی خواستار توجه به مطالبات قانونی خود شدند.
 
مهم‌ترین خواسته‌ی این خانواده‌ها، اجرای تبصره یک ماده ۴۰ مصوبه سوم دی ماه سال ۹۱ است؛ آنها می‌گویند: حدود ۲۸۰ نفر از خانواده‌های شهدای کارگران فولاد هستیم که سالهاست مطابق با مصوبه سوم دی ماه ۹۱ مجلس حقوق دریافت نمی‌کنیم.
 
طبق اظهارات این خانواده‌های بازمانده شهدای کارگران فولاد، ماده ۴۰ تاکید دارد حقوق بازنشستگی شهدای فولاد مطابق با آخرین حقوق تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان دستگاه‌ها اضافه و به شکل تبصره یک عمل شود. در تبصره یک این ماده قانونی نیز آمده؛ حقوق بازنشستگی مشمولان حالت اشتغال (نظیر شهدا) مشابه کارکنان همتراز (بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال گردد.
 
معترضان می‌گویند: چندین سال است برای اجرای تبصره یک ماده ۴۰ مصوبه مجلس شورای اسلامی تلاش کرده‌ایم و نهایتا آنچه مفاد قانون است در حق ما اجرا نشده و فقط مبلغ اندکی از آنچه به عنوان معوقه نزد صندوق فولاد داشته‌ایم به هر خانواده داده شده است.
 
آنها در عین حال خواستار پرداخت بدهی‌های خود از صندوق فولاد هستند و می‌گویند: سالهاست بین صندوق فولاد و بنیاد شهید پاسکاری می‌شویم و حقوق دریافتی ما همانند یک فوتی ذوب آهن پرداخت می‌شود ضمن آنکه از امتیازاتی که یک خانواده حقوق‌بگیر از بنیاد شهید می‌گیرد نیز محروم هستیم.
 
این خانواده‌ها با انتقاد از وضعیت بد معیشتی خود، خواستار بهبود سطح زندگی خود هستند.
 
آنها انتظار دارند مسئولان وزارت کار برای بهبود معیشت خانواده بازنشستگان شهدای فولاد از صندوق فولاد و بنیاد شهید بخواهد مطالبات آنها را طبق قانون بپردازند.

منبع : ایلنا