تاریخ : 13:05 - 1399/07/07
کد خبر : 162682
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

سی تی اسکن خط اول تشخیص کرونا نیست

سی تی اسکن خط اول تشخیص کرونا نیست

عضو انجمن رادیولوژی ایران گفت: حجم مراجعه مردم به مراکز رادیولوژی این روزها زیاد است در حالیکه سی تی اسکن خط اول تشخیص کرونا نیست. مسعود پزشکی راد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: این روزها حجم مراجعان مردم برای انجام سی تی اسکن به مراکز رادیولوژی چهار برابر افزایش یافته در حالیکه ضرورتی به انجام این کار نیست.

به گزارش کارگر آنلاین، مسعود پزشکی راد افزود: این روزها حجم مراجعان مردم برای انجام سی تی اسکن به مراکز رادیولوژی چهار برابر افزایش یافته در حالیکه ضرورتی به انجام این کار نیست.
وی اظهار داشت: یک نگرانی در جامعه عمومی ایجاد شده که باید برای تشخیص ابتلا به کرونا سریعتر سی تی اسکن انجام داد و این حجم زیاد مراجعات باعث شده فشار مضاعفی برای پرسنل مراکز رادیولوژی در ارائه خدمات بوجود آید و مردم باید بدانند که سی تی اسکن به دلیل استفاده از اشعه ایکس عوارضی برای سلامت بدن دارد.
این رادیولوژیست به عدم رشد تعرفه خدمات رادیولوژی اشاره کرد و گفت: تعرفه خدمات رادیولوژی از سال گذشته تاکنون ۱۰ درصد رشد داشته در حالیکه تحریم ها و افزایش ارز باعث شده امکانات و تجهیزات و حتی مواد اولیه به سختی توسط مراکز تهیه شود و این مسئله کیفیت ارایه خدمات را تحت الشعاع قرار می دهد.
پزشکی راد تصریح کرد: به عنوان مثال قیمت یک دستگاه سونوگرافی سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان بود که مراکز رادیولوژی امسال آن را به بهای بیش از یک میلیارد تومان باید خریداری کنند و رادیولوژی از رشته هایی است که تجهیزات و دستگاههای آن وابسته به ارز بوده و فشار مضاعفی در تجهیز و تعمیر وسایل نیز بوجود آورده است.


منبع : سلامت نیوز