تاریخ : 18:28 - 1399/07/07
کد خبر : 163989
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

امروز در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/7

امروز در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/7

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به سیزده میلیون و ۳۹۱ هزار تومان رسید.

کارگر آنلاین : قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی عقب نشینی دلار از بالاترین رکورد دو ماه اخیر، اندکی افزایش یافت.
 
بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۸۶۱ دلار و دو سنت رسید.
 
 
به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، طلا تحت تاثیر دلار آمریکا قرار دارد. حرکت بزرگ احتمالا پس از مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و نتایج نظرسنجی‌ها در خصوص نامزد پیشتاز در انتخابات روی خواهد داد.
 
شاخص دلار در برابر رقیبانش ۰.۲ درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد دو ماه اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، عقب نشست.
 
قرار است نخستین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن روز سه‌شنبه برگزار شود. سرمایه‌گذاران همچنین پس از اظهارات نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال توافق با کاخ سفید در خصوص یک بسته کمکی جدید و ادامه مذاکرات مذکور، به بسته کمک مالی جدید متمرکز شده‌‌اند.
 
بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داده‌اند. این امر به طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود کمک کرده و این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۰ درصد صعود کرده است. با این حال قیمت طلا از رکورد بالایی که در اوت داشت، حدود ۱۰ درصد ریزش داشته است.
 
طبق آمار کمیسیون تجارت معاملات آتی کالای آمریکا، سفته‌بازان شمار قراردادهای خرید در معاملات طلا و نقره بازار کامکس را در هفته منتهی به ۲۲ سپتامبر کاهش داده اند.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۸۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۸۵۱ دلار و ۴۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۲۲۱۸ دلار و ۷۶ سنت ایستاد.
 
بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 7 مهر ساعت 18، با ۲۴۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸،۹۴۶ تومان‌ معامله شد.
 
همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.
 
صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۸ و ۹۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و ۸۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
 
قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 7 مهر ساعت 18، با ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۳،۶۴۷ تومان معامله شد.
 
همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.
 
بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۳ هزار و ۶۶۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۳ هزار و ۵۵۰ تومان است.
 
طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سیزده میلیون و ۳۹۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.
 
در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.
 
نیم‌سکه، ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
 
 

منبع : ایسنا