تاریخ : 00:05 - 1399/07/09
کد خبر : 168253
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش نوبخت برای پرستاران | پرداخت کارانه معوقه سه ماهه کادر درمان تا پایان امروز

خبر خوش نوبخت برای پرستاران | پرداخت کارانه معوقه سه ماهه کادر درمان تا پایان امروز

وعده‌ها پیاپی خبر از پرداخت کارانه معوقه سه ماه از کادر درمان تا پایان فردا می‌دهد، موضوعی که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم چندهفته پیش از آن خبر داده بود.

کارگر آنلاین : تغییر شکل جهان با شیوع ویروس کرونا، منجر به اهمیت ویژه کادر درمان در اکثر نقاط جهان شد. ایران نیز پس از شیوع این ویروس با اهمیت بیشتری به کادر درمانش که شبانه روز برای مهار این بیماری تلاش می کرد نگاه کرد. نگاهی که منجر به دستور رهبر انقلاب برای پرداخت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی شد.

موضوعی که مدت هاست رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت در تب و تاب رسیدن به مرحله اجرای آن هستند. این بین گلایه هایی از کادر درمان و فرمانده این کادر یعنی وزیر بهداشت هم به گوش رسید که همین موضوع منجر به انتشار توئیتی توسط نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شد.

وئیت نوبخت

نوبخت در آخرین پخش زنده اینستاگرامی خود به ارقام قابل پرداخت به کادر درمان اشاره کرد و گفت:  پرداخت کارانه کارکنان هر وزارت خانه، جزو وظایف سازمان برنامه و بودجه نیست و سازمان‌ها موظف هستند از منابع اختصاصی خود آن را تامین کنند، اما به دلیل شرایط خاص کرونا، امکان کسب درآمد اختصاصی محقق نشد و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تامین این مبالغ را بر عهده گرفت.

نوبخت ادامه داد:  برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدت ۱۲ ماه هم کارانه پرداخت نکرده اند و ما نیز با اولویت نیاز این نهاد‌ها وارد عمل خواهیم شد. خوشبختانه منابع مالی آن نیز تامین شده است به طوری که از فردا می‌توانند پرداخت‌های خود را آغاز کنند.  پرداخت کامل فوق‌العاده ویژه در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان