تاریخ : 14:23 - 1399/07/09
کد خبر : 170407
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

10 اصل مهم برای مراقبت از بیمار

10 اصل مهم برای مراقبت از بیمار

یکی از زمینه هایی که انجمن ملی کیفیت MSHA را به خاطر آن تحسین کرد، تعهد ما به مراقبت های بیمار محور بود. MSHA ده اصل راهنمای مراقبت بیمار محور را دنبال می کند تا اطمینان حاصل کند که سیستم بهداشتی بیمار را در هر شرایطی در اولویت دارد. Tamera Parsons، معاون کیفیت و ایمنی بیمار در MSHA ، 10 اصل راهنمای مراقبت بیمار محور را توصیف می کند.

کارگر آنلاین | بهداشت و درمان ایالات متحده ی آمریکا که یک سیستم تحویل تجیهزات و خدمات مراقبت های بهداشتی مستقر در جانسون سیتی است، جایزه کیفیت بهداشت ملی 2012 را از انجمن ملی کیفیت دریافت کرد و موفقیت این سیستم، در اهداف مختلفش را تمرکز بر کیفیت را تشخیص داد.
 
به گفته دنیس ووندرفخت ، رئیس کل MSHA ، این جایزه، باعث بر انگیخته شدن این سیستم، برای ادامه ارائه ی خدمات با کیفیت می شود. وی می ادامه داد: "هر چقدر جایزه دریافت کنیم، هرگز نمی توانیم عقب بنشینیم و بگوییم از سطح کیفی که به دست آورده ایم راضی هستیم." "در نتیجه گرچه ما بسیار خوشحالیم که در این سطح شناخته شده هستیم ولی ما به کار خود ادامه خواهیم داد و با اطمینان کار می کنیم تا بهترین خدمات مراقبتی ممکن را برای مردم منطقه خود ارائه دهیم."
 
یکی از زمینه هایی که انجمن ملی کیفیت MSHA را به خاطر آن تحسین کرد، تعهد ما به مراقبت های بیمار محور بود. MSHA ده اصل راهنمای مراقبت بیمار محور را دنبال می کند تا اطمینان حاصل کند که سیستم بهداشتی بیمار را در هر شرایطی در اولویت دارد. Tamera Parsons، معاون کیفیت و ایمنی بیمار در MSHA ، 10 اصل راهنمای مراقبت بیمار محور را توصیف می کند. اصل اول همه تیم مراقب محسوب می شوند. بر اساس این اصل، همه افراد نیروی کارما، از کارکنان خانه داری تا مدیر عامل ما ، همه بخشی از گروه ما برای مراقبت از بیماران هستند. در این سازمان، صرف نظر از نقش فرد، انتظار می رود هر فرد بیمار را در اولویت خود قرار دهد. برای ایجاد فرهنگ بیمارمحور، MSHA آموزش مراقبت از بیمار را برای کارمندان جدید ارائه می دهد. خانم پارسونز می گوید: "آنها از روز اول یاد می گیرند که همه اعضای تیم مراقب هستند." علاوه بر این، MSHA کارمندان را از طریق لوح تقدیر و جوایز برای نشان دادن اصول مراقبت بیمار محور، تشخیص می دهد.تخت معاینهاصل دوممراقبت بر اساس روابط مداوم بهبودی است. خانم پارسونز می گوید: "ما اینجا هستیم که نه تنها مراقبت ارائه می دهیم ، بلکه می توانیم برای شفابخشی - سطح شخصی تری از مراقبت های بهداشتی را فراهم کنیم. اصل سومنوع مراقبت، بر اساس و نیازها، ارزش ها و انتخاب های بیمار است. اصل سفارشی سازی مراقبت تشخیص می دهد که هر بیمار متفاوت است و ممکن است نیازها و ترجیحات مختلفی داشته باشد. علاوه بر سفارشی کردن برنامه مراقبت از هر بیمار، MSHA تلاش می کند تا محیط را برای هر بیمار راحت کند. به عنوان مثال، ممکن است یک بیمار اتاق موسیقی بخواهد، در حالی که ممکن است بیمار دیگر علاقه ای به موسیقی نداشته باشد. خانم پارسونز می گوید: "این شیوه اجازه می دهد فردیت بیمار جزئی از مراقبت باشد."
 
اصل چهارمدانش و اطلاعات بین بیماران، شرکای مراقبت، پزشکان و سایر مراقبان به طور آزادانه تقسیم می شود. در یک محیط بیمار محور، همه اعضای تیم مراقبت - حتی بیمار - باید از وضعیت بیمار و برنامه مراقبت وی آگاهی داشته باشند. خانم پارسونز می گوید: "اگر بیمار قرار است مرکز مراقبت باشد، کاملاً نیاز به اطلاع و بخشی از تصمیم گیری دارد." اصل پنجممراقبت در یک محیط شفابخش، آسایش و حمایت فراهم می شود. بخشی از یک فرهنگ بیمار محور، محیط است. MSHA از ویژگی های مختلفی برخوردار است که یک محیط شفابخشی برای بیماران ایجاد می کند، از جمله موسیقی، باغ های درمانی، طرح های رنگی تسکین دهنده و برنامه های درمان، با حیوان خانگی. به گفته خانم پارسونز، بیمارستان ها همچنین اطمینان حاصل می کنند که اتاق ها دارای رایحه های مطبوعی مانند اسطوخودوس یا بوی کلوچه های پخته شده هستند.
 
اصل ششمخانواده و دوستان بیمار بخشی اساسی از تیم مراقبت محسوب می شوند. MSHA تشخیص می دهد که خانواده و دوستان پشتیبانی اصلی برای روند بهبودی بیمار هستند. خانواده و دوستان نه تنها از نظر عاطفی، بلکه از نظر جسمی نیز از بیماران حمایت می کنند، زیرا می توانند به بیماران در درک بهتر دستورالعمل های پزشکان کمک کنند. در برنامه Partner Very Important سیستم بهداشت، بیماران فردی را شناسایی می کنند تا با آنها اطلاعات مراقبت را بشنود. " بیماران امکان دارد. در وضعیت ناراحتی و درد یا ترس باشند، و همیشه اطلاعات را نمی شنوند، بنابراین به یکی از اعضای خانواده یا دوست معتمد که توسط بیمار شناسایی شده اجازه می دهد تا در به اشتراک گذاشتن اطلاعات و راهنمایی هایی که ما می دهیم، با ما مشارکت داشته باشد. اصل هفتمایجاد محیط امنی برای بیمار، باید الویت باشد. اولویت قابل مشاهده قرار دادن ایمنی بیمار تعهد سازمان به مراقبت از بیمار را نشان می دهد. MSHA سیاست ها و رویه هایی را برای اجرای بهترین شیوه های ایمنی بیمار اجرا می کند. به عنوان مثال، این سیستم فعالیتی درمورد ایمن سازی کارمندان و بهداشت دست داشت. MSHA همچنین دارای کارت امتیازی متعادل به نام چاپ آبی است. کارت امتیازی عملکرد سیستم را در زمینه های کلیدی مانند نارسایی قلبی ، ذات الریه و مراقبت های جراحی پیگیری می کند.
اصل هشتمشفافیت یک قانون در مراقبت از بیمار است. این اصل تشخیص می دهد که مراقبت واقعی بیمار محور، نیاز به شفافیت بین ارائه دهندگان و بیماران و بین ارائه دهندگان دارد. خانم پارسونز می گوید: "ارائه دهندگان باید از نظر اطلاعاتی صادق و صادق باشند تا بیماران بتوانند با ما تصمیمات آگاهانه بگیرند. " یکی از راه های پشتیبانی MSHA از شفافیت، ارسال کیفیت و عملکرد ایمنی در وب سایت خود است.اصل نهمهمه مراقبان از طریق تمرکز مشترک بر روی منافع و اهداف شخصی بیمار با یکدیگر همکاری می کنند. خانم پارسونز می گوید ، تمام فرایندهای MSHA، حتی آنهایی که درگیر بیماران نیستند ، باید از نظر "ارزش بیمار" انجام شوند. به عنوان مثال ، وی می گوید روند کدگذاری و صورتحساب از دیدگاه بیمار انجام می شود پرسنل تلاش کرده اند تا صورتحسابها را برای بیماران روشن و آسان درک کنند.اصل دهم بیمار، منبع کنترل کادر درمان، برای مراقبت از آنها است. اصل پایه ی مراقبت بیمار محور این است که بیمار مراقبت خود را کنترل کند. خانم پارسونز می گوید: "قرار دادن بیماران به عنوان منبع کنترل مراقبت از آنها، نتیجه استقرار موثر سایر اصول راهنما است. برای اینکه منبع کنترل باشید، باید شفافیت داشته باشید و اطلاعات را به اشتراک بگذارید و محیطی را ایجاد کنید که به بیمار اجازه می دهد تا بهبود یابد و کار را روی بیمار متمرکز کند.پس از ترخیص، بیماران باز هم می توانند با مشارکت در یک گروه مشاوره ای با دیگر بیماران که به طور منظم در هر مرکز MSHA در هم جمع می شونداین گروه ها از شش تا 12 بیمار تشکیل شده اند که هر کدام بر اساس مدل های مراقبت خاصشان، مانند برنامه های دیابت، اطلاعاتی را ارائه می دهند. درخواست پیشنهادات از کسانی که در اواخر دوره مراقبت های بهداشتی دریافت می کنند، به بیماران کنترل برخی از خدمات مراقبت های بهداشتی در آینده را می دهد و به MSHA کمک می کند تا بیماران را در تصمیم گیری اولویت خود قرار دهد. رعایت 10 اصل در زندگی روزمرهبرای تأکید بر اهمیت این اصول، مدیران این سیستم صریحاً سیاست ها را به یک یا چند مورد، از این اصول مراقبت بیمار متصل می کنند.این خط مشی کلیه اعضای تیم مراقب در نظر گرفته می شوند و ایمنی بیمار یک اولویت قابل مشاهده است به عنوان اصول مراقبت از بیمار محور ذکر شده است. با پیوند واضح سیاست ها با این اصول، MSHA مراقبت بیمار محور را از یک فلسفه به یک کار عملی و عینی تبدیل می شود.

منبع : سلامت نیوز