تاریخ : 16:25 - 1399/07/09
کد خبر : 170976
سرویس خبری : فرهنگی
 

خانه موزه آیت‌الله طالقانی راه اندازی می شود| همه برنامه‌های قلب طهران در هفته تهران

خانه موزه آیت‌الله طالقانی راه اندازی می شود| همه برنامه‌های قلب طهران در هفته تهران

شهردار منطقه ۱۲ تهران در اعلام برنامه‌های هفته تهران امسال، از نهایی شدن تصمیم تبدیل منزل آیت‌الله طالقانی به خانه موزه خبر داد.

کارگر آنلاین : علی‌محمد سعادتی امروز در نشست خبری برنامه‌های هفته تهران با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیشنهاد شورای شهر و تاکید شهردار تهران، منزل آیت‌الله طالقانی که در حال حاضر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به خانه موزه تبدیل خواهد شد.

شهردار قلب طهران همچنین از برنامه تبدیل منزل استاد سعید نفیسی به خانه موزه خبر داد و ابراز امیدواری کرد طرح‌های تبدیل منازل آیت الله طالقانی و استاد نفیسی به خانه موزه، همزمان با هفته تهران سال ۱۴۰۰ به مرحله افتتاح برسد. 

وی در تشریح برنامه‌های هفته تهران امسال در منطقه ۱۲ تهران، با تاکید بر طراحی برنامه‌ها متناسب با ایام ماه صفر، گفت: در هفته تهران امسال نیم‌نگاهی به رسوم تهرانی‌ها در ایام سوگواری امام حسین(ع) و نسبت آن با تهران قدیم و همچنین معرفی هیئات شاخص و چهره‌های قدیمی و موثر این حوزه خواهیم داشت.

وی به توجه نسبت به سیره و هویت و ریشه‌های مذهبی و تاریخی تهران در این برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: در موضوع گردشگری مذهبی به مرور رسوم بازار تهران در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان می‌پردازیم و سیزدهم مهر ماه نیز مراسم آنلاین برای روایت تعزیه و نمایش‌های آیینی در تهران در محل کاخ گلستان برگزار می‌شود.

سعادتی با بیان اینکه ۱۴ مهر ماه در حسینیه عرب‌ها درباره آیین و رسوم عزاداری سایر اقوام برنامه خواهیم داشت، ادامه داد: موضوع گردشگری آنلاین و مذهبی با محوریت معرفی حسینیه‌های تاریخی و تکایای قدیمی و بازگویی سابقه حسینیه‌های معروف منطقه ۱۲ تهران در حسینیه سادات اخوی ارائه خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران همچنین از اجرای مراسم تعزیه برای روایت شهادت امیرکبیر در مدرسه دارالفنون همزمان با ۱۴ و ۱۵ مهر ماه خبر داد.

وی افزود: امسال همزمان با هفته تهران، دوره‌های آموزشی با عنوان «بلد محله» طراحی شده است تا با ارائه آموزش اولیه، علاقمندانی به عنوان راهنما یا تور لیدر محلی تربیت شوند. این برنامه که در محل منزل قدیمی دکتر حسابی در محله سنگلج برگزار می‌شود برای افزایش حس تعلق به محلات موثر است.

تقدیر از سرآمدان معرفی گردشگری تهران در روز یکشنبه ۱۳ مهر ماه در محل موزه ارتباطات، تقدیر از روزنامه‌نگاران فعال در حوزه تهران‌شناسی در روز شنبه ۱۲ مهر ماه، برگزاری مسابقه مجازی با عنوان «مشق تهران» ویژه کودکان در روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهر از طریق صفحه اینستاگرام، اجرای ویژه برنامه کودک توسط موزه پمپ بنزین در روز ۱۶ مهر، برگزاری ۲ تور دوچرخه‌سواری یکی در ۸ مهر ماه از کاخ گلستان و دیگری ۱۳ مهر ماه از میدان تجریش تا بازار تهران، گشت با اتوبوس دوطبقه در روز ۱۳ مهر ماه و تولید محتوا با محوریت شعار مکتب تهران با ۷ مضمون متفاوت از دیگر برنامه‌های هفته تهران است که از سوی شهردار منطقه 12 اعلام شد.


منبع : همشهری آنلاین