تاریخ : 09:24 - 1399/07/14
کد خبر : 183607
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

مبتلاشدن ۲ هزار کارمند شهرداری به کرونا

مبتلاشدن ۲ هزار کارمند شهرداری به کرونا

کرونا دوباره به اوج خود رسید.محدودیت ها بازگشت.حدود ۲ هزار کارمند شهرداری به این ویروس مبتلا شدند.مدیر عامل شرکت شهر سالم می گوید هنوز یک واکسن آنفولاآنزا هم به شهرداری تعلق نگرفته تا بین کارگران توزیع کند.

به گزارش کارگر آنلاین، چند روزی است که وضعیت کرونا در تهران حادتر شده است و دوباره درمانگاه‌های شهرداری به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در این‌باره گفت: به هر حال همه ما اوضاع شیوع کرونا را در تهران می‌بینیم. وضعیت خوب نیست و باید اقداماتی در جهت کاهش این ویروس انجام دهیم. البته باید مردم هم توجه کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند و شهروندان به سلامت خود بها داده و اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد تا کمتر درگیر این بیماری شوند.وی با تأکید بر این موضوع که نزدیک به ۲ هزار نفر از کارمندان شهرداری تهران به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: آمار دقیق فوتی‌ها را نداریم.

به گفته چوبینه، ۵ درمانگاه شبانه‌روزی شرکت شهر سالم شهرداری تهران در حال آماده‌باش است و همچنین ۵ پایگاه اورژانس هم آماده‌باش هستند.

واکسن آنفلوآنزا هنوز بین کارگران پسماند و بهشت زهرا توزیع نشده است/گله مندی از وزارت بهداشت

وی در خصوص توزیع واکسن در خانه‌های بهداشت که در کلینیک‌های شرکت شهر سالم مستقر هستند گفت: در برخی از مراکز ما خانه‌های بهداشت مستقر هستند و البته بنده نمی‌دانم واکسن آنفلوانزا در آنجا توزیع می‌شود یا نه.
وی به درخواست‌هایی که از وزارت بهداشت برای تخصیص واکسن به کارکنان شرکت شهر سالم، پرسنل بهشت‌زهرا(س) و پسماند داشتند اشاره کرد و گفت: هیچ سهمیه‌ای به همکاران ما که مدام با این ویروس در ارتباط هستند تخصیص داده نشده است و همکاران بهشت زهرا(س) و پسماند هم هنوز واکسن را دریافت نکرده‌اند و یک سهمیه هم تا این لحظه به ما نداده‌اند، این در حالی است که ما پابه پای سایر کادر درمان از روز اول شیوع کرونا در حال  خدمت‌رسانی در درمانگاه‌ها، بهشت‌زهرا(س) و جمع‌آوری پسماند بوده‌ایم و در این زمینه از وزارت بهداشت گله داریم.

براساس این گزارش،‌ محدودیت‌های کرونایی دوباره به تهران بازگشته است. شهرداری تهران هم تعدادی از درمانگاه‌های خود را به حالت آماده‌باش قرار داده است، اما هنوز  واکسن آنفلوانزا برای پرسنل بهشت‌زهرا(س) (غسال، قبرکن، راننده آمبولانس و ...) اختصاص نیافته است.



 


منبع : خبر آنلاین