تاریخ : 09:34 - 1399/07/14
کد خبر : 183660
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

نشانه‌ای از سرطان مغز که فکرش را هم نمی‌کنید

نشانه‌ای از سرطان مغز که فکرش را هم نمی‌کنید

پزشک روسی درباره یکی از علائم سرطان مغز هشدار داده که خیلی افراد آن را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش کارگر آنلاین، ولادیمیر زایتسیف پزشک روسی می‌گوید وزوز گوش یا شنیدن صدایی که هیچ فرد دیگری آن را نمی‌شنود یا شنیدن صدای دیگران به مانند کسی که گوش هایش کیپ است می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان مغز باشد.

این گونه اختلالات گوش زمانی طبیعی است که مدت آن خیلی کوتاه باشد، اما اگر به مدت زیادی فرد این اختلال را در خود مشاهده کرد باید برای تشخیص اصل بیماری به پزشک مراجعه کند.

زایتسف می گوید این حالت اگر بعد از مدتی کوتاه از بین برود طبیعی است، اما اگر فرد به طور مستمر دچار وزوز گوش است، احتمالا به یک بیماری مانند سرطان مغز مبتلاست.
این پزشک روسی خاطرنشان کرده، نباید این افراد مراجعه به پزشک را به تعویق بیندازند، چراکه ممکن است دچار سکته قلبی یا مغزی و یا حتی افزایش شدید فشار خون به صورت ناگهانی شوند و چه بسا دچار استرس هستند و اطلاع ندارند، همچنین می‌تواند این علایم بیانگر وجود مشکلات عصبی خطرناک، مشکلاتی در مغز و حتی تومور باشد.

به گفته وی، افرادی که دیواره رگ‌های خونی آن‌ها ضعیف بوده یا از مشکلات عصبی مختلف رنج می‌برند ممکن است این علائم را داشته باشند. وجود مشکلاتی مانند سفتی ستون فقرات، انسداد مجرای گوش، اختلال شنوایی و... نیز می‌تواند از جمله عوامل بروز علائم مذکور باشد.


منبع : افکار نیوز