تاریخ : 09:18 - 1399/07/15
کد خبر : 187231
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

با چند خاصیت بی نظیر قارچ آشنا شوید

با چند خاصیت بی نظیر قارچ آشنا شوید

«جما اوهانلون» از متخصصان در استرالیا تغذیه گفت: مصرف قارچ به حفظ سلامت روده کمک کرده، فرد را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد، بوی بد دهان را از بین برده و سطح ویتامین D در بدن را هنگام قرار گرفتن در معرض نور ماورا بنفش افزایش می دهد.

به گزارش کارگر آنلاین، در مطالعه جدیدی که در مرکز تحقیقات تغذیه استرالیا انجام گرفت، متخصصان دریافتند بیشتر انواع قارچ های خوراکی حاوی میزان مشخصی از ترکیب های زیست‌فعال هستند که این ترکیبات نه تنها در سبزیجات بلکه در برخی انواع گوشت، غلات و خشکبار نیز وجود دارند.

روزنامه "دیلی میل" در گزارش جدیدی به فوائد مصرف روزانه قارچ برای سلامت اشاره کرده است:

ویتامین D

تحقیقات نشان می دهد مصرف قارچ‌هایی که در معرض نور خورشید قرار داشته‌اند، سطح ویتامین D را افزایش داده و می‌تواند به اندازه مصرف مکمل ویتامین D برای سلامتی سودمند باشد.

احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر

مصرف قارچ با افزایش احساس سیری و کاهش گرسنگی و نیاز به مصرف غذای بیشتر در طول روز مرتبط است و باعث می شود که این ماده خوراکی گزینه مناسبی برای افرادی باشد که وزن خود را تحت کنترل دارند.

سلامت روده

قارچ همچنین حاوی پروبیوتیک های خاصی است که باکتری های خوب روده را تغذیه می کند و می تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند.

کمک به سیستم ایمنی بدن

قارچ حاوی میزان قابل توجهی از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند.

کاهش خطر سرطان

مصرف مرتب قارچ با کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان و جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات مرتبط است.

خواص بتاگلوکان

همچنین دیواره سلولی قارچ حاوی بتاگلوکان است. این نوع فیبر محلول که معمولا در جوی دوسر یافت می شود، کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.


منبع : ایسنا