تاریخ : 11:15 - 1399/07/15
کد خبر : 187847
سرویس خبری : حوادث
 

شمارش معکوس برای قصاص قاتل کارشناس دادگستری

شمارش معکوس برای قصاص قاتل کارشناس دادگستری

مرد جنایتکار که به خاطر پول یک کارشناس دادگستری را به قتل رسانده بود از سوی قضات به قصاص محکوم شد.

به گزارش کارگر آنلاین، رسیدگی به این پرونده از فروردین سال ۹۸ به‌دنبال ناپدید شدن مرد 48ساله‌ای به‌نام سعید که کارشناس دادگستری و صاحب یک مشاور املاک بود آغاز شد. مأموران پس از تحقیقات و بازجویی از اطرافیان سعید متوجه اظهارات ضد و نقیض شاگرد او به‌نام اکبر شدند و در نهایت اکبر به قتل با همدستی 3 نفر اعتراف کرد.

اکبر در اظهاراتش عنوان کرد: من از سوی فردی به‌نام حمید که با صاحب‌کارم اختلاف مالی داشت اجیر شده بودم تا با بیهوش کردن سعید از او اثر انگشت بگیرم اما حمید پس از بیهوش شدن صاحب‌کارم به بهانه اینکه وی کارشناس دادگستری است و اگر به‌هوش بیاید می‌تواند برایمان دردسر درست کند ناچارم کرد تا او را به قتل برسانم.

با اطلاعاتی که اکبر داد 3 همدست او شناسایی و دستگیر شدند و پرونده پس‌از تحقیقات تکمیلی با صدور کیفرخواست علیه متهمان به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در جلسه دادگاه پدر و مادر و دو فرزند مقتول به‌عنوان اولیای دم درخواست قصاص کردند.

سپس اکبر ۲۷ ساله در دفاع از خودش گفت: سعید مرد مهربانی بود و کمک‌های زیادی به من کرد تا بتوانم زندگی خوبی داشته باشم اما من فریب حرف‌های حمید را خوردم و به‌خاطر 100 میلیون تومان پول و یک آپارتمان یک میلیاردی دست به این کار زدم. حالا هم پشیمانم.

در پایان جلسه قضات بر اساس محتویات پرونده، استنادات و اظهارات متهمان و همین‌طور گزارش پلیس وارد شور شدند و سرانجام اکبر را به اتهام قتل به قصاص محکوم کردند و 3 متهم دیگر پرونده به اتهام معاونت در جنایت به 25سال زندان محکوم شدند.

قضات دادگاه همچنین اکبر و حمید را به‌خاطر آدم‌ربایی به 5 سال زندان و برای اخذ اثرانگشت به 2سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.


منبع : hadese24