تاریخ : 13:13 - 1399/07/16
کد خبر : 192090
سرویس خبری : فرهنگی
 

کتاب «فقه، سیاست و حکومت» رونمایی می‌شود

کتاب «فقه، سیاست و حکومت» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «فقه، سیاست و حکومت» شنبه ۱۹ مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کارگر آنلاین  | کتاب «فقه، سیاست و حکومت» نوشته علی دارابی و مسعود مطلبی روز شنبه ۱۹ مهر در تالار هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

این‌کتاب با مقدمه محسن اسماعیلی (استاد دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری همراه است و توسط جهاد دانشگاهی واحد تهران منتشر شده که در کمتر از ۳۰ روز به چاپ دوم رسید.

«فقه، سیاست و حکومت» حاصل بیش از دو دهه تدریس مولفان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است در مدت پنج سال نگارش شده و در ۵۱۴ صفحه، ۷ فصل و ۵ ضمیمه (پیوست) به چاپ رسیده است. فصول اول تا سوم این‌کتاب، به کلیات و ادبیات فقه، تاریخچه فقه و اجتهاد، مکاتب و مدرسه‌های فقهی شیعی اختصاص دارد، چیستی و چرایی فقه سیاسی و فقه حکومتی موضوعات فصل چهارم و پنجم و فصل ششم به تبیین نظری و تاریخی نظریه ولایت فقیه اختصاص یافته و در فصل هفتم تجربه فقه سیاسی در گذشته و حال در جمهوری اسلامی با رویکرد آینده پژوهی فقه سیاسی را شامل می‌شود.

مراسم رونمایی از این‌کتاب با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، محسن اسماعیلی، حسن خجسته، علی دارابی و مسعود مطلبی همراه است.

این‌برنامه روز شنبه ۱۹ مهر از ساعت ۱۰ صبح به‌صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام دارابی به‌نشانی @dr_alidarabi پخش می‌شود.


منبع : رسا