تاریخ : 18:43 - 1399/07/16
کد خبر : 193289
سرویس خبری : فرهنگی
 

مضامین قرآنی در نهضت حسینی بررسی شد

مضامین قرآنی در نهضت حسینی بررسی شد

شفقنا- نشست علمی مضامین قرآنی در نهضت حسینی از سوی واحد پژوهش های قرآنی وابسته به مرکز قرآن کریم آستان علوی در فضای مجازی و در مسیر زائران پیاده اربعین برگزار شد.

به گزارش کارگر آنلاین، با تلاش کارشناسان واحد پژوهشهای قرآنی وابسته به مرکز قرآن کریم آستان علوی و با حضور چند تن از اساتید حوزه و دانشگاه و تولیت و اعضای شورای آستان یک نشست علمی با موضوع (مضامین قرآنی در نهضت حسینی) در فضای مجازی و از مکان موکب آستان علوی واقع در مسیر زائران پیاده کربلا برگزار شد.

دکتر محسن الخاقانی مسئول واحد پژوهشهای قرآنی وابسته به مرکز قرآن کریم آستان علوی در این رابطه اظهار داشت: به منظور بررسی مبانی و اصول قرآنی قیام حضرت امام حسین (ع) و شناخت آیاتی که این امام در حرکت اصلاحی خویش تا لحظه شهادت به کار برد نشستی با این موضوع برگزار کردیم.

او افزود: این نشست با حضور آقای دکتر عُدی جواد الحجار از اساتید دانشگاه کوفه و مدیر مرکز کوفه شناسی برگزار شد. وی در سخنرانی که ایراد کردند ضمن اشاره به آیات قرآنی که حضرت سید الشهدا (ع) در خطبه های خویش به آنها استشهاد کرده رابطه متن قرآنی از لحاظ زمان و مکان ذکر شده در آن را بیان نموده و رابطه ابدی بین قرآن و اهل بیت (ع) را در پرتو حدیث ثقلین مورد بررسی قرار داد.

الخاقانی در ادامه گفت: پس از پایان سخنرانی جلسه پرسش و پاسخی در همین زمینه برگزار شد و در پایان نشست گواهی نامه مشارکت به حاضران در این نشست تعلق گرفت.

مسئول واحد پژوهشهای قرآنی حرم مطهر درباره مکان برگزاری نشست اظهار داشت: این نشست در موکب حرم مطهر واقع در مسیر زائران پیاده کربلا (ستون ۹۶) و با حضور تولیت و در راستای برنامه های قرآنی مرکز قرآن کریم ویژه اربعین حسینی سال جاری برگزار شده است.

 


منبع : شفقنا