تاریخ : 19:00 - 1399/07/16
کد خبر : 193301
سرویس خبری : فرهنگی
 

باید در اربعین، حسینی زیستن و حسینی مردن را یاد بگیریم+ فیلم

باید در اربعین، حسینی زیستن و حسینی مردن را یاد بگیریم+ فیلم

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: اربعین آغاز نمادین شدن قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش کارگر آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن موسوی سخنران و کارشناس دینی، اربعین را که در لغت به معنای چهل است، عدد رازآلودی خواند و گفت: هیچ کس از رمز و راز نهفته در اربعین چیزی به دست نیاورده است؛ اربعین آغاز نمادین شدن قیام اباعبدالله الحسین (ع) است. اولین زائران آن حضرت جابر ابن عبدالله انصاری و عطیه بودند که مظلومیت سیدالشهدا را در مقابل همه آشکار کردند و در سوگ ایشان، به نوحه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند که پیاده روی اربعین نیز از همین حضور پیدایش یافته است.

باید شخصیت امام حسین (ع) را از روایات بشناسیم

حجت الاسلام موسوی  اضافه کرد: با روایات و مطالعه می‌توان سیدالشهدا را به قدر وسع شناخت. به عنوان مثال ایشان در رابطه با فلسفه آفرینش می‌فرمایند "ای مردم، خدا انسان‌ها را نیافریده است مگر برای شناخت خدای خویش و وقتی آن‌ها خدا را بشناسند با عشق و ارادت فراوان عبادت می‌کنند و هیچ اجباری وجود نخواهد داشت؛ و با پرستش عاشقانه از عبادت غیر خدا بی نیاز می‌شوند". در این میان شخصی از حضرت سوال کردند که منظور از شناخت خدا چیست؟ ایشان فرمودند شناخت امام معصومی که اطاعتش واجب است ". این مهم به ما می‌گوید هرچه امام را بیشتر بشناسی، خدا را شناخته‌ای و هرچه خدا را بشناسی اطاعتی عاشقانه‌تر خواهی داشت و لذت خواهی برد.

اربعین شروعی دوباره برای همه ماست

این کارشناس مذهبی اربعین را آغازی دوباره دانست و عنوان کرد: باید در اربعین حسینی زیستن و حسینی مردن را یاد بگیریم و یا همگان دهیم چرا که پیام حسین بن علی (ع) این بود که به مردم عشق بورزید. خودشان نیز عاشق مردم بودند؛ به همین علت ابتدا برای خشنودی خداوند و سپس برای هدایت مردم جان خویش را به جانان سپردند. امسال که با مشکلات پیش رو، سعادت زیارت را از دست داده ایم می‌توانیم وظیفه‌های دیگری را به جا بیاوریم.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان