تاریخ : 20:05 - 1399/07/16
کد خبر : 193453
سرویس خبری : فرهنگی
 

برگزاری جلسات انس با قرآن کریم ویژه ایام اربعین در حرم مطهر سیدالشهدا(ع)

برگزاری جلسات انس با قرآن کریم ویژه ایام اربعین در حرم مطهر سیدالشهدا(ع)

دارالقرآن الکریم آستان قدس حسینی از اجرای برنامه سالانه خود ویژه ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، این طرح در مراکز قرآنی شهرهای شمالی و جنوبی کشور عراق و همچنین حرم مطهر سید الشهداء (علیه السّلام) با رعایت دستوالعمل های بهداشتی اجرا می شود.
 

شیخ حسن منصوری مسئول دارالقرآن الکریم آستان قدس حسینی در این خصوص اظهار داشت: از جمله برنامه های دارالقرآن الکریم برگزاری مراسم و جلسات انس با قرآن کریم است که امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و کادر ما با توجه به رهنمودهای مرجعیت عالی و دستورالعمل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و دستکش ها و رعایت فاصله گذاری به فعالیتهای خود ادامه می دهند.

او ادامه داد: در این مراکز ضمن آموزش قرائت صحیح سوره فاتحه و سوره های کوتاه، برخی از اهداف حضرت امام حسین (ع) در واقعه عاشورا نیز تبیین می شود.

ارتباط مجازی عاشقان سیدالشهدا(ع) با حرم مطهر امام حسین(ع)

با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا که سبب ممنوعیت ورود زائران از کشورهای مختلف به حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) شده است، آستان قدس حسینی در راستای ارائه خدمت به مشتاقان اهل بیت (علیهم السّلام) شماره ۱۶۴۰ را بدون هیچگونه پیش شماره ای برای مشتاقان زیارت از جمهوری اسلامی اختصاص داده است به طوری که با برقراری ارتباط با فضای اطراف ضریح صدای مومنان از داخل حرم مطهر شنیده می شود. لازم به ذکر است که این ارتباط رایگان برقرار می شود و هزینه مالی بر آن مترتب نیست.

∎​


منبع : شفقنا