تاریخ : 07:04 - 1399/07/17
کد خبر : 193946
سرویس خبری : فرهنگی
 

مژده الهی به جاماندگان اربعین/ امام حسین(ع) خون خود را به خدا هدیه کرد +فیلم

مژده الهی به جاماندگان اربعین/ امام حسین(ع) خون خود را به خدا هدیه کرد +فیلم

حجت الاسلام کفیل گفت: تسلیم بودن، تبعیت و یاری اهل بیت (ع) سه قدم لازم برای درک اربعین حسینی است.

کارگر آنلاین | حجت السلام محمد صادق کفیل ، درباره جایگاه والای اربعین حسینی اظهار کرد: همان طور که کربلا نماد همه جلوه‌های دینی است، پیاده روی اربعین نیز تجلی تمام زیبایی هاست. امام حسین (ع) در کربلا و عاشورا به همه ما یاد دادند که دینداری و تدیّن به چه معناست و انسان دیندار چگونه باید زندگی کند؛ تمام این نماد‌ها و آموزه‌های حسینی خود را در اربعین سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهد یعنی در اربعین  انفاق، مواسات، ایثار و هر آنچه زیبایی است در مسیرپیاده روی مشاهده می شود.

وی با توجه به محدودیت سفر به کربلا به دلیل ویروس منحوس کرونا مژده‌ای به عاشقان اباعبدالله (ع) داد و گفت: در روایت نقل شده که خداوند از ملائکه در مورد اعمال یکی از بندگان سوال می‌پرسد که چرا اعمال بنده من را ننوشتید؟ ملائکه در جواب می‌گویند، چون آن عمل را انجام نداد. خداوند می‌فرماید این شخص، چون پیوسته این عمل را انجام می‌داد و اینکه به جهت عذری نتوانسته انجام دهد، ثوابش را برای او بنویسید؛ حالا این مژده‌ای برای عزیزانی است که سال‌های گذشته پیاده به سوی کربلا می‌رفتند و امسال برای آنان ثواب زیارت نوشته می‌شود.

مژده الهی به جاماندگان اربعین/اربعین حسینی مقدمه ظهور مهدوی+فیلم

این کارشناس مذهبی در ادامه به راهکاری برای جایگزینی سفر کربلا در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: امسال به دلیل محدودیت برای سفر به کربلا بیاییم در کنار امامزاده‌ها این ارتباط الهی را بر قرار کنیم، اگر هر سال هزینه می‌کردیم برای کربلا، امسال این هزینه را برای کار خیر کنار بگذاریم و اربعین را در ایران احیاء و ایران را کربلا کنیم؛ در فضای مجازی ورود و پیام امام حسین (ع) و اربعین را به جهانیان منتقل کنیم.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان