تاریخ : 09:04 - 1399/07/19
کد خبر : 199199
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

ربیعی: با کسانی که ماسک نزنند برخورد جدی می‌شود/ از طریق ردیابی موبایل افراد مبتلا را کنترل می‌کنیم

ربیعی: با کسانی که ماسک نزنند برخورد جدی می‌شود/ از طریق ردیابی موبایل افراد مبتلا را کنترل می‌کنیم

سخنگوی دولت گفت: امروز در مورد مجازات افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، علی ربیعی سختگوی دولت در حاشیه بازدید امروز خود از ایستگاه مترو تئاتر شهر تهران با تأکید بر اینکه اجباری شدن ماسک تصمیم درستی است، گفت: در جلسه‌ای که در ساعت ۹ صبح امروز خواهیم داشت در مورد چگونگی مجازات افرادی که مبتلا هستند و بیرون می‌آیند و افرادی که مبتلا نیستند، اما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

او با اشاره به اینکه روی جرایم و شیوه شناسایی افراد مبتلا به بیماری کرونا کار شده است، گفت: آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی باید همه اطلاعات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا این وزارتخانه، آن‌ها را به صورت آنلاین در اختیار نیروی انتظامی، بسیج و سایر بازرسان قرار دهد.

ربیعی بیان کرد: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام می‌شود که مبتلا به بیماری کرونا است، از شیوه‌های مختلف از جمله ردیابی موبایل مورد کنترل قرار می‌گیرد و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی به وی تعلق می‌گیرد.

سختگوی دولت گفت: نمی‌خواهیم در قبال اجرای این طرح درگیری فیزیکی رخ دهد و شیوه‌هایی اتخاذ خواهند شد که افرادی که رعایت نمی‌کنند، جریمه شوند.

ربیعی تأکید کرد: همه کشور‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت کرده‌اند، در مبارزه با کووید ۱۹ موفق شده‌اند؛ در مدتی که ما دستورالعمل‌ها را بیشتر رعایت می‌کردیم نیز میزان مرگ و میر پایین بود، اما در دوره‌های اخیر در شهر تهران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسید.

او گفت: مشکل ما در محل‌های تجمع مردم چون فرودگاه‌ها، پاساژها، مراکز خرید و بعضی از صنوف مثل نانوایی‌ها و همچنین کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهر‌های بزرگ است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای رفع این کمبود به خوبی پیش می‌رفت، اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه، واردات قطعات به ارز زیادی نیاز داشت و با مشکل روبرو شدیم.


منبع : باشگاه خبرنگاران