تاریخ : 10:45 - 1399/07/19
کد خبر : 199801
سرویس خبری : فرهنگی
 

ترک کردن گناه و عادت در حوزه آنلاین

ترک کردن گناه و عادت در حوزه آنلاین

گاهی قوه عقلانی انسان با شهوت درهم ‌آمیخته می‌شود. در این شرایط میل به انجام گناه و عادت بد بیشتر می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین موقعیت‌هایی فرد باید همواره ارتباط خود را با خداوند حفظ کند. در همین راستا حوزه آنلاین دوره ترک کردن گناه در چهل روز را طراحی کرده است. جوانان می‌توانند با بهره‌گیری از مفاهیم این دوره گامی در جهت رشد شخصیت و خودکنترلی بردارند.

کارگر آنلاین | وب ‌سایت حوزه آنلاین ارائه‌دهنده دوره‌های مذهبی و دینی مجازی به علاقه‌مندان است. این حوزه توسط جمعی از طلاب و دانشجویانی که دوره‌های حوزوی گذراندند، در سال 1389 تأسیس شد. تمامی کارشناسان حوزه مجازی مهندس طلبه با مشکلات جوانان و مسائل روز آشنایی دارند. یکی از کاربردی‌ترین این دوره‌ها ترک گناه در چهل روز می‌باشد. بسیاری از مؤسسان حوزه آنلاین دغدغه‌ها و مسائل جوانان را از نزدیک لمس کردند. لذا می‌توانند راهنماهای خوبی برای عبور از مسیر پر چالش ترک کردن گناه باشند. این تنها یکی از موفق‌ترین کلاس‌های آنلاین حوزه مجازی مهندس طلبه است.

2-حوزه مجازی مهندس طلبه و دوره ترک کردن گناه:

 تکرار عادت‌ها و گناهان می‌تواند در طولانی‌مدت به روان و جسم افراد آسیب‌های زیادی را وارد کند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به سیگار کشیدن، جویدن ناخن، غیبت کردن، بدقولی اشاره کرد و ترک کردن گناه و عادت گرچه زمان‌بر و سخت است اما به‌هیچ‌عنوان غیرممکن نیست. شما به‌راحتی می‌توانید به همراه یک حامی از این دوران با موفقیت گذر کنید. البته دید واقع‌بینانه و برنامه‌ریزی هم لازم است. چه‌بسا با به‌کارگیری این ابزارها دوران ترک کردن گناه و عادت به یکی از بهترین خاطرات زندگی شما تبدیل می‌شود.

در پروسه ترک کردن گناه شما نیازمند نقشه راه هستید و البته یک نقشه‌خوان ماهر تا از مسیر اصلی گمراه نشوید. حوزه آنلاین این امکان را برای جوانانی که قصد دارند زندگی عاری از گناه را تجربه کنند، فراهم کرده است. در ابتدای شما باید چند سؤال از خود بپرسید: اینکه مبادرت به انجام این گناه یا عادت از چه زمانی شروع شد؟ چه مدت‌زمانی است که عادت و گناه را انجام می‌دهید؟ و آخر هم اینکه دیدگاه خانواده شما نسبت به این گناه یا عادت چیست؟ البته انگیزه ترک کردن عادت و گناه هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

چند نکته را همواره در زمان ترک کردن گناه رعایت کنید. از آن جمله می‌توان به عدم تأخیر در انجام کارها، عدم انجام چند فعالیت هم‌زمان و نوشتن در دفتر یادداشت اشاره کرد. میل به تأخیر در انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های کاری و شخصی در برخی از افراد به‌صورت مزمن وجود دارد. درجه خودکنترلی و قدرت پیش‌بینی در این دسته از افراد بسیار پایین است. این افراد تصور می‌کنند که در آینده فرصت‌های بهتری برای انجام فعالیت‌های خود به دست می‌آورند.

حوزه مجازی مهندس طلبه راهی برای رهایی از بند گناهان

انجام دادن کار برای رسیدن به چند هدف بزرگ به‌طور هم‌زمان میزان انرژی و تمرکز شما را به حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. درنتیجه در هیچ‌کدام از موارد، موفقیت مدنظرتان را کسب نمی‌کنید. به‌عنوان‌مثال بهتر این است  که از ترک کردن گناه کوچک شروع کنید و بعد سراغ اهداف بعدی خود بروید. یادداشت کردن روزانه کارهایی که باید در راستای ترک گناه و عادت انجام دهید هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. فراموش نکنید دریافت حمایت از دیگران رمز موفقیت شما در اصلاح رفتار است. در آخر هم سعی کنید محرک‌های محیطی که شمارا به انجام عادت یا گناه تشویق می‌کند را حذف کنید. حوزه آنلاین در همین راستا دوره ترک کردن گناه در چهل روز را طراحی کرده تا شما بتوانید از آن بهره ببرید. آنچه در بالا گفته شد بخشی از  روش های  ترک گناه  بود.

 یکی از دیگر نکات و روش‌های ترک گناه این است که انسان حضور و وجود خدا را  در تمامی لحظات  احساس کند و البته باور داشته باشد. اعتقاد به این مسئله که هیچ ذره‌ای در این جهان بدون اذن پروردگار جابه‌جا نمی‌شود باعث می‌شود تا انسان دیگر هیچ مکانی را خلوتگاه خویش برای انجام  گناه پیدا نکند. توصیه می‌شود تا انسان با انجام دادن اعمال خداپسندانه  و گفتن ذکر همواره به یاد خدا باشند تا قلبشان صیقل پیدا کند  و بتوانند خود را در برابر وسوسه‌ها شیطان حفظ کنند.

در واقع خود مراقبتی کلید رسیدن به سعادت جاودانه است. در همین راستا خداوند متعال در قرآن مجید در آیه 21 سوره مبارکه نور  می‌فرماید.( وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیکُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَکَى مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَکِنَّ اللَّهَ یزَکِّی مَنْ یشَاءُ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ) معنای این آیه این است که (و اگر فضل و رحمت الهی بر شما نبود، هرگز احدی از شما پاک نمی‌شد؛ ولی خداوند هر که را بخواهد تزکیه می‌کند، و خدا شنوا و داناست!

نکته دیگر اینکه  افراد نباید از خداوند ناامید شوند. درواقع شیطان آن‌قدر قدرت ندارد که افراد را به سمت گناه تشویق کند. غفلت از یاد خداوند و ضعف نفسانی انسان را  به این ورطه می‌کشاند. پس همواره به یاد خدا باشید و نگذارید که گرفتاری‌ها بین شما و آفریدگار فاصله اندازد. این فاصله  فرصت ارتکاب  گناه و بروز عادات بد را فراهم می‌کند.

3-  معرفی دوره  ترک کردن گناه حوزه آنلاین:

گناه و عادات بد برای افراد آزاردهنده است. چه‌بسا بسیاری از افراد برای نجات از این وضعیت تلاش می‌کنند اما بازهم آن عادت یا گناه بافاصله کمی تکرار می‌کنند. در حقیقت  این شکست‌های مداوم آن‌ها را از رهایی ناامید می‌کند. حوزه آنلاین  یک سایت اختصاصی درزمینه روش‌های ترک گناه است.  در این وب‌سایت  به‌تازگی دوره‌ای بانام   ترک گناه  و عادت در چهل روزبه مخاطبان خود ارائه می‌دهد. جالب است بدانید که این دوره بسیار کاربردی و اصولی است. حامیان شما افرادی متخصص در حوزه دین و جوان هستند. نکته دیگر اینکه این دوره تضمینی  است و اگر شما در این زمان  برای ترک گناه و عادت به شما کمکی نکرد ، هزینه دوره به‌طور کامل  عودت داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم  برای تجربه زندگی به‌دوراز گناه و آرام  در این دوره حوزه مجازی مهندس طلبه شرکت کنید.

درمجموع می‌توان گفت که ترک کردن گناه و عادت  کاری دشوار و زمان‌بر است. اگر در این مسیر راهنمایی حاذق داشته باشید زودتر به مقصود خود دست پیدا می‌کنید. مسئله‌ای که بیشتر افراد در مورد  ترک عادت و گناه با آن روبه‌رو هستند ضعف در خودکنترلی، برنامه‌ریزی و استقامت در این راه است.

به همین خاطرجمعی از طلاب و دانشجویان علاقه‌مند به مباحث حوزوی که در حوزه تحصیل می‌کنند سایتی  مختص این موضوع  در سال 1389 راه‌اندازی کردند. در این سایت دوره‌های آنلاین متنوعی به افراد ارائه می‌شود.  دوره آنلاین روش‌های ترک گناه و عادت در چهل روز از محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.  این دوره  برای قشر جوان بسیار کاربردی است. در ضمن این دوره تضمینی است به این معنا که اگر  مطالب این دوره برای ترک گناه و عادت  به شما کمک نکرد تمامی هزینه  بازگردانده خواهد شد.  شرکت در این دوره به نظر فرصت مناسبی برای اصلاح خویش و مهارت‌های فردی می‌آید.  اگر خواهان ترک عادت بد و گناه هستید حوزه آنلاین شمارا همراهی می‌کند.

 


منبع : ایلنا