تاریخ : 13:09 - 1399/07/19
کد خبر : 200604
سرویس خبری : حوادث
 

نجات دو جوان گم شده در ارتفاعات کوه سرخ قلات توسط آتش نشانان

نجات دو جوان گم شده در ارتفاعات کوه سرخ قلات توسط آتش نشانان

با تلاش بی وقفه و شش ساعته گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز دو جوان که در ارتفاعات کوه سرخ روستای قلات مفقود و گرفتار شده بودند نجات یافتند.

به گزارش کارگر آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، محمد هادی قانع  درباره این حادثه گفت:  دو جوان ۲۲ ساله که برای تفریح به ارتفاعات حوالی روستای قلات رفته بودند در تاریکی هوا مسیر خود را گم کردند و در تماس با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کردند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت ۱۸:۵۰ روز گذشته، آتش نشانان تیم کوهستان مستقر در ایستگاه ۱۲ را راهی محل اعلام شده کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در این باره اظهار داشت: سرد بودن هوا، نداشتن دید کافی و قطع ارتباط تلفنی با کوهنوردان مشکلات و حساسیت عملیات را دو چندان می کرد و احتمال بروز حادثه برای دو جوان گرفتار را افزایش می داد، از این رو آتش نشانان به چندین گروه تقسیم شدند و با استفاده از تجهیزات نجات به سمت ارتفاعات، صعود کردند.

وی ادامه داد: آتش نشانان پس از تلاشی شش ساعته این دو جوان را در ارتفاع هزار و ۵۰۰ متری کوه در حالی که دچار ترس و استرس زیادی شده بودند یافته و به سلامت  به پایین کوه هدایت کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در توصیه به کوهنوردان عنوان کرد: کوهنوردان باید دوستان و نزدیکان خود را از مسیر انتخاب شده برای کوه پیمایی آگاه کنند تا درصورت تاخیر در بازگشت، دیگران محل و مسیر حرکتشان را بدانند و درصورت تغییر در مسیر، حتماً آنان را از مسیر جدید آگاه سازند.

قانع با بیان اینکه کوهنوردان باید قبل از تاریک شدن هوا کوه را ترک کرده و پایین بیایند، گفت: همیشه باید وقت اضافی برای اتفاقات پیش بینی نشده در کوه را درنظر گرفت. باید همواره کروکی یا نقشه مسیر را به همراه داشت.

 رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر شیراز گفت: کوهنوردان باید توجه داشته باشند که اگر گم شدند در پایین آمدن از کوه عجله نکنند و با مشورت و تفکر، بهترین راه را پیدا کرده و درصورت عدم یافتن راه مناسب، بلافاصله مراتب را به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و یا اکیپ های امدادی اطلاع دهند و توجه داشته باشند که نباید مکان اعلام شده خود به آتش نشانی را تغییر دهند.


منبع : hadese24