تاریخ : 16:59 - 1399/07/19
کد خبر : 201732
سرویس خبری : حوادث
 

زندان، عاقبت مزاحمت برای زنان کرمانی

زندان، عاقبت مزاحمت برای زنان کرمانی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۲ نفر که با سگ گردانی در پارک‌ها باعث ایجاد مزاحمت برای دختران شده بودند خبر داد و گفت: برخورد با این افراد مطالبه مردم از پلیس است.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر سگ گردانی و حمله این حیوانات به زنان و دختران و ایجاد نا امنی در پارک بلافاصله مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع و برخورد با هنجارشکنان و عاملان سگ گردانی در این مکان به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی با حضور در محل وقوع مشاهده کردند، ۲ نفر جوان با ۲ قلاده سگ که عمداً آنها را به سمت بانوان می‌فرستادند، باعث ایجاد رعب و وحشت برای زنان می‌شدند که دستگیری آنها را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: این ۲ متهم به محض مشاهده پلیس با عربده کشی و با استفاده از سلاح سرد و در جهت فرار از قانون با مأموران انتظامی درگیر که در نهایت با سرعت عمل و شلیک پلیس، دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه اراذل و اوباش دستگیر شده دارای سابقه نزاع و درگیری بودند؛ گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ فداء با بیان اینکه سگ گردانی اعم از سگ‌های تزئینی به خصوص در معابر عمومی، تفرجگاه‌ها و یا حمل این نوع سگ‌ها در خودرو به نحوی که سگ از شیشه خودرو بیرون آمده و موجب وحشت عابران و یا سایر خودروها شود مصداق اخلال در نظم و آسایش عمومی و جرم محسوب می‌شود، گفت: پلیس طبق موازین قانونی با افرادی که بخواهند برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند برخورد خواهد کرد و طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی برای این جرم از ۳ ماه تا یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.


منبع : hadese24