تاریخ : 08:27 - 1399/07/20
کد خبر : 202943
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

آنتی‌اکسیدان‌ دشمنی برای سرطان!

آنتی‌اکسیدان‌ دشمنی برای سرطان!

امیر رضایی آنکولوژیست گفت: برخی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها باعث تقویت قوای بدن از طریق غذا‌هایی که می‌خوریم می‌توانند یک اقدام پیشگیرانه محسوب شوند و عملکرد سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشند.

به گزارش کارگر آنلاین، وی اظهار داشت: بر اساس گزارش ها، اکنون ۲۵۰ هزار بیمار سرطانی در کشور داریم و هر سال ۵۵ هزار نفر به دلیل بیماری سرطان جان خود را از دست می‌دهند، این در حالیست که ۵۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.
رضایی تاکید کرد: سالانه ۱۲۰ هزار مورد جدید مبتلا به سرطان در کشور تشخیص داده می‌شوند و با یک اقدام پیشگیرانه و مصرف برخی مواد غذایی می‌توان سرطان را از زندگی ریشه کن کرد.
وی تصریح کرد: فلفل دلمه‌ای از منابع خوب ویتامین C. است بطوری که با خوردن ۱۰۰ گرم آن ۴۰۰ میلی گرم از این ویتامین دریافت می‌شود، همچنین فلفل دلمه‌ای بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A.) دارد و مصرف آن سلامت بینایی و تقویت گلبول‌های سفید را بدنبال داشته و به رشد و تکامل کودکان کمک می‌کند.

رضایی اظهار داشت: آناناس یکی از میوه‌های دارای منابع خوب ویتامین A. است و در سرما که احتمال سرماخوردگی بالاتر است گنجاندن آن در برنامه غذایی کودکان مفید بوده و آناناس دارای خاصیت ترمیم کنندگی و کمک به روند بهبود زخم دارد و این بدلیل وجود ترکیبی بنام پروملین است که در تولید دارو‌های آنتی بیوتیکی نیز استفاده می‌شود.

این آنکولوژیست گفت: کانولا از روغن‌های گیاهی بسیار مفید بوده و آنتی اکسیدانی بنام توکوفرول از خانواده ویتامین E. دارد که مصرف روزانه و به اندازه آن می‌تواند باعث کنترول کلسترول شود و با کاهش کلسترول نیز احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و گرفتگی عروق نیز تا حد قابل توجهی پایین می‌آید.

به گفته رضایی، لبنیات یکی از بهترین منابع ریبوفلاوین و در حفظ سلامت موثر است، این ماده مغذی جزء ویتامین‌های محلول در آب است و فقط چند ساعت در بدن باقی می‌ماند، مصرف منظم خوراک‌های حاوی آن مانند ماست، شیر و اسفناج می‌تواند نیاز بدن را به این ویتامین ارزشمند تامین کند.

وی افزود: استفاده از مواد طبیعی مثل عسل، شکر قهوه ای، توت و انجیر خشک در رژیم غذایی بجای قند و شکر می‌تواند بطور چشمگیری دریافت آنتی اکسیدان‌ها را افزایش دهد و سالیان سال به دور از سرطان‌ها زندگی کرد.


 


منبع : ایرنا