تاریخ : 10:18 - 1399/07/20
کد خبر : 203375
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

افزایش میزان جهش ویروس کرونا /روند افزایش فوتی های کرونا نگران کننده است

افزایش میزان جهش ویروس کرونا /روند افزایش فوتی های کرونا نگران کننده است

دبیر انجمن ویروس شناسی ایران، خاطرنشان کرد که همزمانی شیوع ویروس کرونا (corona) و آنفلوانزا (Influenza)، وضعیت را پیچیده تر خواهد کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، امیر قائمی، شب قبل در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، عنوان کرد :در روند تحولات بیماری کووید ۱۹ در ماه های گذشته دو مولفه اصلی داشتیم یکی رفتار مردم و دیگری رفتار ویروس بود.

وی ادامه داد:مجموعه جهش های این ویروس را در این مدت بررسی کردیم که بیشترین جهش ها در سه ماه گذشته بوده و میزان انتقال پذیری این ویروس افزایش یافته، اما تأثیری بر میزان مرگ و میر نداشته است.

قائمی خاطر نشان کرد :در آغاز همه گیری کووید ۱۹، بیشتر، افراد کهنسال بیمار می شدند، اما اکنون با تغییرات ویروس، جوان ها هم به میزان زیادی به گروه جمعیتی هدف این ویروس اضافه شدند.

وی ادامه داد:در در برابر افزایش این توانایی ویروس، روند عادی سازی در رفتارهای مردم روی داد که این دو مسئله در کنار هم باعث افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است.

قائمی گفت:همزمانی کرونا و آنفلوانزا، شرایط را پیچیده تر خواهد کرد هر چند به واسطه افزایش مراقبت ها و استفاده از ماسک، میزان مبتلایان به بیماری آنفلوانزا کاهش می یابد.

رئیس بیمارستان سینا:روند افزایش فوتی های کرونا نگران کننده است

رئیس بیمارستان سینا گفت: سهمیه پذیرش بیماران کرونایی در این بیمارستان به اوج خود رسیده است.
مرگ و میر کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

 

 محمد طالب پور، در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با عنوان این مطلب که سهمیه پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان سینا به اوج خود رسیده است، تاکید کرد: بیشتر از این، توان پذیرش بیماران جدید را نداریم.

وی افزود: همه تخت‌های عادی و آی سی یوی بیمارستان پر شده و آمار مبتلایان رو به افزایش است.

طالب پور ادامه داد: راه مبارزه با بیماری کرونا، درمان در بیمارستان‌ها نیست بلکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

رئیس بیمارستان سینا، گفت: اگر روند فوتی‌ها به همین شکل ادامه یابد شاید میزان جانباختگان به تعداد شهدای جنگ تحمیلی ایران و عراق برسد.

وی تاکید کرد: ماسک زدن، شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، اقدامات ساده‌ای هستند که می‌توان برای پیشگیری از این بیماری انجام داد.

رئیس بیمارستان سینا، با بیان اینکه بیشتر افراد بستری در این بیمارستان بالای ۶۰ سال هستند، گفت: میزان مبتلایان در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال در مقایسه با اوج بیماری کرونا در فروردین، ۳۰ درصد افزایش یافته است.


منبع : سر پوش