تاریخ : 11:22 - 1399/07/20
کد خبر : 203790
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

درمان کرونا با «شیر آغوز» صحت دارد؟

درمان کرونا با «شیر آغوز» صحت دارد؟

مصر اعلام کرد که به عنوان نخستین کشور، از آغوز در روند درمان بیماران کرونا استفاده می‌کند.

کارگر آنلاین |  مصر استفاده از آغوز را در روند درمانی بیماران مبتلا به کرونا آغاز کرد.
 
دکتر «حسام حسنی» رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونای وزارت بهداشت مصر از افزایش نسبت درمان بیماران مبتلا به کرونا به میزان ۹۲ درصد خبر داد و اعلام کرد: مصر، نخستین کشوری است که از «شیر آغوز» برای درمان کرونا استفاده می‌کند.
 
او به پایگاه خبری الوطن گفت: مصر نخستین کشوری در جهان است که دارو‌های ضد انعقاد خود را در روند درمانی بیماران کرونایی قرار داده است؛ همچنین نخستین کشور در جهان است که از «دگزامتازون» و «کورتیزون» در درمان کرونا استفاده ووضعیت بیمار را پیش از قرار گرفتن زیر تنفس مصنوعی مشخص می‌کند و اولین کشوری محسوب می‌شود که از شیر آغوز در درمان کرونا استفاده می‌کند.
 
شیر آغوز چیست؟
در همین ارتباط، دکتر ناصر عبده، متخصص اطفال و نوزادان می‌گوید شیر آغوز اولین شیری است که پس از تولد، از پستان مادر خارج می‌شود و زرد رنگ است.
 
وی تأکید کرد شیر آغوز دارای فواید مختلفی برای کودکان است و به تقویت ایمنی بدن کمک می کند و پروتئین بالایی دارد. این ماده دارای ارزش غذایی فراوانی بوده و عاری از هرگونه باکتری است.
 
این متخصص کودکان در ادامه تصریح کرد: موادی که شیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، کودک را از در برابر بیماری‌ها در بزرگسالی ایمن می کند.
 
همچنین دکتر «محمد عز العرب» مشاور طب داخلی در انستیتو ملی بیماری‌های کبدی و عفونی مصر به الوطن گفت: یک دارو به نام «لاکتوفرین» وجود دارد که حاوی شیر آغوز است و از آن در درمان کرونا استفاده می‌شود.
 
او همچنین گفت: از لاکتوفرین طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در درمان کرونا استفاده می‌شود که حاوی آغوز است و این دارو به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌پردازد. از آنجایی که کووید-۱۹ تا کنون هیچ درمانی نداشته است، به همین دلیل ما با این روش به تقویت سیستم ایمنی می‌پردازیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان