تاریخ : 11:23 - 1399/07/20
کد خبر : 203848
سرویس خبری : فرهنگی
 

کتاب "دعاشناسی با تکیه بر آیات و روایات" منتشر شد

کتاب "دعاشناسی با تکیه بر آیات و روایات" منتشر شد

کتاب "دعاشناسی با تکیه بر آیات و روایات" به همت انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) روانه بازار کتاب شد.

کارگر آنلاین |  رشد و تعالی انسان‌ها مبتنی بر استفاده از ظرفیت بهینه همه استعدادها است که خداوند در اختیار آنها قرار داده است. دعا یکی از استعدادهای خدادادی است که انسان می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت آن به رشد و تعالی برسد.

استفاده از دعا در زندگی، امری فرا فرهنگی و بین‌المللی است. دعا در همه ادیان، فرق و مکاتب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. خداوند در پیشبرد اهداف پیامبران خود، آنها را ملزم به استفاده از سلاح دعا کرده است؛ چرا که دعا از قدرت شگفت‌انگیزی برخوردار است. انسان با به‌کارگیری دعا می‌تواند به صورت مستقیم و فوری با خداوند ارتباط برقرار کند و خداوند منتظر و مشتاق این نوع ارتباط است. دعا تکیه زدن بر وجود بی‌نهایت و قدرتمند خداوند است. دعا، میانبری برای تغییرات و تقویت‌کننده عوامل مثبت در زندگی همه انسان‌هاست.

نویسنده این کتاب علیرضا آزادی به دنبال ترسیم ظرفیت عظیم دعا بر اساس منبع لایزال وحی است. قرآن و سنت اهل‌بیت علیهم‌السلام به عنوان منبع شفاف و زلالی‌اند که نویسنده  این کتاب جرعه‌ای از این دریای بی‌کران را برای بهینه‌سازی زندگی با عنوان "دعاشناسی با تکیه بر آیات و روایات" در اختیار مخاطبان قرار داده است.

این کتاب رویکرد تبلیغی و کاربردی دارد و کتاب اخلاق، احکام، حقوق یا عقاید نیست، در عین حال به مباحث مربوط به عقاید، حقوق، احکام و اخلاق نیز متناسب با موضوعات پرداخته شده است. آنچه در این مجلد بیان شده، از مباحث زیربنایی برای فهم اسلام حقیقی و ناب است؛ یعنی تلاش نویسنده بر این بوده که با نگاهی عالمانه، همه‌جانبه و بدون افراط یا تفریط به موضوع کتاب، دیدگاه کلی اسلام را درباره آن تبیین کند. این کتاب در 13 فصل و 296 صفحه توسط انتشارات باقرالعلوم علیه‌السلام به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم