تاریخ : 17:26 - 1399/07/20
کد خبر : 205530
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

واریزی‌های جدید سهام عدالت ادامه دارد

واریزی‌های جدید سهام عدالت ادامه دارد

مدیر عامل کارگزاری فارابی(سامانه سعدی) گفت: اگر وضعیت بازار سهام و اقبال از سهم‌های بنیادی و دلاری ادامه داشته باشد، سهام عدالت نیز فروخته و پول آن واریز می‌شود.

کارگر آنلاین | مدیر عامل کارگزاری فارابی (سامانه سعدی) در گفتگو با تجارت‌نیوز از ادامه وضعیت فروش سهام عدالت گفت که طی بیش از دو ماه گذشته برای سهامداران پیش آمده است.
 
تقریبا از مرداد ماه فروش سهام عدالت کند شد و می‌توان گفت پس از بلوکی شدن روش فروش، حقوقی‌ها تمایلی به خرید این سهام ندارند و عملا فروش آن متوقف شده است.
 
یکی از پراستقبال‌ترین سامانه‌های فروش توسط کارگزاری فارابی به نام سامانه سعدی راه‌اندازی شد و سهامداران بسیاری برای فروش سهامشان از طریق این سامانه اقدام کرده‌اند.
 
رحمان بابازاده، مدیرعامل کارگزاری فارابی در خصوص روند فروش سهام عدالت در سامانه سعدی گفت: فروش سهام عدالت در روش بلوکی سخت است اما ما هم سعی می‌کنیم تا با روش‌هایی بتوانیم این سهام را به صورت خرد بفروشیم، طبیعتا در برابر حجم تقاضا این میزان فروش عدد قابل توجهی نیست.
 
وی ادامه داد: از حجم درخواست‌های در صف فروش سهام عدالت ما توانسته‌ایم پنج درصد آن را بفروشیم. امروز هم که اقبال به سهم‌های بنیادی و به اصطلاح دلاری زیاد شده این انتظار هست که در روزهای آینده سهام عدالت فروخته شود.
 
 
آینده فروش سهام عدالت
بابازاده در خصوص فروش سهام عدالت طی روزهای آینده عنوان کرد: در چند روز اخیر با توجه به این که بخشی از بازار خوب شده بود و احتمالا همین روزها نیز بعضی از سهم‌ها شرایط خوبی داشته باشند، انتظار می‌رود که شرکت‌های حقوقی به خرید سهام عدالت روی بیاورند.
 
وی معتقد است: نباید امکان فروش بلوکی فقط برای حقوقی‌ها باشد بلکه حقیقی‌ها نیز باید بتوانند سهام عدالت را بخرند، در حال حاضر چون امکان فروش برای حقوقی‌ها وجود دارد میزان فروش کم است. به گفته وی، در سهام عدالت دو وجه متناقض کلیات بازار و سفارش‌های به فروش نرفته وجود دارد که باید در یک جایی به تعادل برسند، اگر این تعادل اتفاق بیافتد سهام عدالت به سرعت جذب می‌شود.
 
مدیر عامل کارگزاری فارابی در پایان با اشاره به سیستم پاسخگوی شبانه‌روزی این کارگزاری عنوان کرد: بیش از 80 درصد تماس گیرندگان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه از سهامداران سهام عدلت هستند، ما هم سعی می‌کنیم پاسخ دهیم اما واقعیت این است که باید سهام عدالت فروخته شود.
 
طبق آخرین ارزیابی‌ها، قیمت سهام عدالت 532 هزار تومان در پایان معاملات روز یکشنبه 20 مهر ماه تا نرخ 15 میلیون و 349 هزار تومان بالا آمد.