تاریخ : 09:29 - 1399/07/21
کد خبر : 206997
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

وضعیت نگران‌کننده کرونا در تهران

وضعیت نگران‌کننده کرونا در تهران

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت بیماری کرونا در تهران را بسیار نگران کننده دانست و گفت: در هفت یا هشت ماه اخیر با این وضعیت مواجه نشده بودیم ادامه این روند می‌تواند تعداد بستری و مرگ و میرها را به طوری چشمگیر افزایش دهد.

به گزارش کارگر آنلاین، مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: این وضعیت سبب شده تا ظرفیت برخی از بیمارستان های تهران تقریبا تکمیل باشد و به سختی امکان پذیرش بیمار جدید را داشته باشند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل، معاونت درمان وزارت، درمان و آموزش پزشکی طی بخشنامه ای پذیرش بیماران غیر اورژانسی را تا اطلاع ثانوی در شهر تهران ممنوع کرد تا ظرفیت پذیرش افزایش یافته و شرایط خدمت دهی بهتر به بیماران کرونایی فراهم شود.

مردانی گفت: با رعایت نکردن توصیه های بهداشتی تاکنون خیلی از خانواده ها با از دست دادن عزیزان خود عزادار شده اند و با ادامه این روند متاسفانه ممکن است خانواده های بیشتری، عزیزان خود را از دست دهند.

همگان وظیفه دارند همچنان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند

عضو کمیته علمی ستادملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم همچنان توصیه های بهداشتی را به دقت کامل رعایت کنیم تا بتوان این بیماری را پیشگیری و کنترل کرد. در حال حاضر شستن دست با آب و صابون، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در مکان های شلوغ و پرتردد و نرفتن به سفر از مهمترین اقدامات برای کنترل این بیماری است.

مردانی به اعمال جرائم برای ماسک نزدن در تهران اشاره و اظهار امیدواری کرد که با اجرای کامل این طرح در تهران شاهد استفاده همگان از ماسک و کنترل بیماری باشیم.

متخصص بیماری عفونی ادامه داد: بیماری کرونا برای ابتلای دیگران از هیچ قاعده و قانونی تبعیت نمی کند، همه افراد اعم از پیر و کودک و زن و مرد در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی افزود: در ابتدای شیوع بیماری تصور می شد که کودکان مبتلا به این بیماری نمی شوند، اما الان تعداد زیادی از آنان در بیمارستان های کودکان از جمله مرکز طبی کودکان تهران بستری هستند و این موضوع نشان می هد هیچ کسی در امان نیست و همه باید مراقب خود باشم.

مردانی با اشاره به اینکه هر کسی آنتی بادی محافظت کننده علیه بیماری را نداشته باشند در معرض ابتلا به بیماری است.

او از مردم حتی کسانی که مبتلا به بیماری شده اند تقاضا کرد با رعایت توصیه های بهداشتی مراقب خود باشند تا دچار عوارض این ویروس نشوند.


منبع : الف