تاریخ : 09:49 - 1399/07/21
کد خبر : 207032
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

این خوراکی‌ها به بهتر شدن خواب شبانه شما کمک می‌کند

این خوراکی‌ها به بهتر شدن خواب شبانه شما کمک می‌کند

بسیاری از افراد تمایلی ندارند از دارو‌های خواب آور استفاده کنند و بنابراین از خوراکی‌های مختلف برای بهتر خوابیدن استفاده می‌کنند. اما این خوراکی‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

سرکه بالزامیک

هنگامی که برای به خواب رفتن تلاش می‌کنید، خوردن غذا‌های غنی از ملاتونین ممکن است سلاح مخفی شما باشد. تحقیقات منتشر شده در Nutrients Journal نشان می‌دهد که ملاتونین می‌تواند به بهبود کارایی خواب کمک کند. علاوه بر این، این مطالعه بهترین منابع این ماده مغذی را نیز شناسایی کرد که یکی از آن‌ها سرکه بالزامیک بود.
پسته

طبق تحقیقات انجام شده توسط Nutrients Journal، مغز‌ها و به ویژه مغز‌های پسته حاوی مقادیر زیادی ملاتونین هستند. مصرف چند دانه پسته می‌تواند به خواب شما کمک کند.
بادام

نشریه Medical News Today بادام را به عنوان منبع عالی ملاتونین شناسایی کرد. با این حساب، خوردن چند دانه از این مغز‌ها می‌تواند تفاوت چشمگیری در نحوه خواب شبانه شما ایجاد کند.
برنج

هنگامی که شام می‌پزید، مواد زیادی وجود دارد که دوز ملاتونین سالم به شما می‌دهد. محققان ژاپنی برنج را منبع خوبی از این ماده مغذی تقویت کننده خواب دانستند. البته اگر رژیم کاهش وزن دارید، بهتر است در مصرف برنج زیاده روی نکنید و به چند قاشق برنج کته بسنده کنید.
توت فرنگی

طعم ظریف توت فرنگی غیرقابل انکار است. تحقیقات Nutrients Journal نشان می‌دهد که توت فرنگی‌ها غنی از ملاتونین هستند.


منبع : جماران